уторак, 31. март 2015.

Svedska slana torta ( Smörgåstårta) sa sunkom


Slana sendvic torta ili Smörgåstårta je tradicionalna Svedska torta koja se jede u svim prilikama. Ovde u Svedskoj se servira ili sluzi za svaka veca slavlja.
 Meni  se  svidela i pravim je cesto kad imamo malo vise gostiju . Prakticna je za posluzenje jer se moze dan ranije napraviti a dekorisati istog dana (  u stvari i treba je dan ranije napraviti jer ona mora da odstoji i hleba omeksa).
Ja cu vam napisati osnov ili recept po kome ja je pravim  a vi i vasa masta  mozete izmeniti i dodati nesto ako zelite .
Ima dosta razlicitih recepta ali ja vec godinama pravim ovaj ili ova dva koja cu vam napisati. Ja pravim uvek sa dva fila na jednoj torti .Ovo je recept sa sunkom.


 Potrebno vam je ;
 oko 50 parcica tost hleba ( kome treba odstraniti koricu , kao na slici br 1 na postupku pravljenja. )
Poredjati 3 x4 hleba na jednom posluzaoniku  i premazati taj hleb margarinom ( da hleba nebi upio previse fila i bio gnjecav) a zatim preko toga namazati nadevom koji se pravi ovako.
Fil br 1;
5 skuvanih i sitno iseckanih jaja
400 grama sitno iseckane/ izrendane sunke,
 1kg majoneze i
 5 decilitara pavlake,
soli , bibera,
1 kasika senfa ili 1 kasika rena pripremljenog iz teglice ( radi ukusa moze i nemora).

  Podeliti taj fil na dva dela za dva mazanja,  i sa tim pomazati prvi sloj hlebova  pa preko fila od sunke poredjati opet hleb i onda mazati sa filom broj 2 ( taj fil sto je ostao sa sunkom sacuvati za sledece mazanje)

Fil br 2;
Sitno iseckati 300 grama kiselih krastavcica ( kao za rusku salatu)

 500 grama pastete i sa tim premazati drugi red hleba , poredjati preko fila opet hleba i preko toga namazati preostali fil od sunke.

 Staviti zadnji red hleba i celu tortu premazati ( posebno pomesati majonez i pavlaku )  sa majonezom i pavlakom dosta pokriti tortu plasticnom folijom ili kesom i ostaviti u frizider nekoliko sati.

 Pre dekorisanja torte mozda cete trebati jos malo premazati to cete sami da ocenite da li treba ne sme da bude suvo.
 Dekoracija po zelji moze se koristiti krastavac , zelena salata ,rendani kackavalj rendana sunka, to je vec stvar maste i izbora
.Evo malo slika  pa ce vam biti jasnije ( nadam se da sam uspela dobro da objasnim)






Ovo je torta koju sam pravila prosle nedelje sinu za rodjendan
 Ove sam pravila zaovi za rodjendan...
A ova je sa mog rodjendana...

Uskoro stize novi recept i slike sa slanim tortama od  rakova,   losososa i tunjevinom.

2 коментара: