недеља, 29. март 2015.

Kladdkaka ili lepljivi svedski kolac

Ovo je kolac ili torta koju cesto pravim svih ovih godina. Ima vise recepta ove torte i probala sam dosta njih ali sam sa ovim jako zadovoljna Cela sustina ovog kolaca ili torte je da ustvari unutra u sredini ostane ne ispecen to jest da izgleda kao zivo teso.

 Hladjenjem ovog kolaca steze se i taj  neispeceni deo.

 Ovo je vrlo popularni kolac ovde u Svedskoj ima ga po svim restoranima i jede se sa umucenom slatkom pavlakom
 .Moze se jesti sa sladoledom ili sosom od visanja.

Moj recept dolazi iz nekih novina i napravljen je mnogo mnogo puta i uvek sam se drzala standard recepta ali sam experimentilala sa dekoracijama i glazurama i cak keks sam stavljala unutra, jedino i veoma vazna stavka je ne prepeci ga jer onda cete dobiti suvi tvrdi kolac...


Dosta njih ga prave sa kakaom i bez cokolade  i dosta njih uopste ne mute mikserom jaja i secer  po nekom drugom receptu
Ustvari moze jer kolaz ne treba da  nadolazi i moze samo rucno da se izmuti za par minuta
medjutim ja po ovom  mom receptu mutim par minuta mikserom To je jedini kolac koji svi u familiji volimo i ustvari ga pravim  najmanje 2 puta mesecno Sad mozda i cesce jer ga unuka obozava a sve je gotovo za nekih 25 minuta zajedno sa pecenjem i mucenjem

Recept i postupak pravljenja

;Potrbno vam je

3 jaja,

200grama margarina,

 200 grama cokolade tamne,

 2½ dec secera i

 3 dec brasna

Kalup velicine24 cm kome se skidaju stranice i naravno pouljen.
Ukljucite rernu na 175

Otopite u jednoj serpici na tihoj vatri 200 grama margarina/putera sa 200 grama crne cokolade  mesajuci i sjediniti to i ostavite da se malo prohladi

U medjuvremenu umutite3 jaja sa 2,5 dec secera( mozete malo smanjiti secera) penasto i u to dodate 3 decilitara brasna( smanjite brzinu na mikseru) i na kraju otopljenu cokoladu sa margarinim i umutite lagano u glatku masu.

 Saspite tu smesu u pouljenom kalupu i peci tacno 20 minuta  na 180 stepeni.
 Peceni kolac ( koji ima obicaj ponekad da pukne ) ostavite da se malo prohladi pre nego da skinete krajeve forme ili ga prebacite na neki drugi tanjir.

Kolac jesti sa umucnom slatkom pavlakom ili bez.

Mozete staviti cokoladnu glazuru preko  ispecenog kolaca i kokos, moze bez glazure , moze sa secerom u prahu zbog dekoracije..
...
 Ovo je sa galazurom od cokolade..
.
 Ovo je Bozicna varijanta sa cokoladom sa ukusom mente(After Eight)

 Ovo je klasicni kladkaka kolac sa cololadom i jagodama odozgo...

 Ovaj je bez cokolade samo sa malo prah secera  i njega mozete jesti sa slagom...ili vocnim prelivom

 A ovo je zadnja varijanta koju sam pravila sa keksom po zelji ( ja sam imala samo obican keks u
kuci)


Ovo je sa glazurom od cokolade sa kojom najcesce pravim ovaj kolac.


Нема коментара:

Постави коментар