понедељак, 7. март 2022.

Strudla ( 4 recepta)

 

 


 

 Evo na jednom mestu razlicitih recepata strudli  pa ako zeleite isprobajte Ja sam pravila sve njih i to po nekoliko puta i uvek sam bila zadovoljna

Jedini sto imam obicaj da menjam to je kolicina secera jer ja volim da strudla bude slatka ( a ne kao hleba) i onda dodam malo vise secera a vi uradite po svome....

 

Recept br 1

 

Strudla sa makom i visnjama ( dzemom)

Testo:

 

2,5 dl mleka

20 gr svezeg  kvasca  

1 kasicica secera za kvasac 

½ praska za pecivo

4 kasika secera

½ kasicice soli

1 jaje 

1 dec ulja

oko 550  grama brasna U zavisnosti od brasna moze da ode manje a moze i vise

Zamesiti sve to ( ja mesim u asistentu prvo pa onda malo formiram loptu rucno) Testo ne treba da bude tvrdo

Pokrite testo i ostavite da nadolazi 40 minuta

 

 


 

 






 

Fil za strudlu:

250 grama mlevenog maka

 2 dec mleka 

2 vanil secera 

 secera po ukusu 

Ja volim slatke strudle pa stavim uvek vise 


U serpicu zagrejte mleko i secer i vanil secer i u to stavite mleveni mak i sjedinite 

Ne sme da bude ni pregusto niti previse mekano Podesite sa mlekom da bi se lakse mazalo preko testa

Jos vam treba 300 grama visanja koje cete ubaciti u nutra kad isfilujete makom ili neki dzem kao ja sto sam uradila 

Ja nisam koristila visnje jer ih nisam imala nego dzem od kajsija stavila negde negde preko maka dok sam mazala strudlu

 Mozete i bilo koji drugi dzem za koji mislite da ce biti dobar u kombinaciji sa makom

 A mozete samo fil od maka ili samo je filovati filom po zelji

 

Nadoslo testo podeliti na dva dela

Svaki deo razvuci  i filovati pripremljenim makom a preko  staviti kiselkasti dzem od visanja( ja sam imala od kajsija) a mozete samo sa makom 

Ja nisam ljubitelj maka pa onda sam kombinovala  sa dzemom od sipaka ili kajsija i odlicno je 

U prvobitnom receptu je mak sa visnjama svezim koje su zasladjene malo i potrebno je 400 grama visanje po 200 grama u svaku strudlu 

Recept je uzet sa stranice Pravi domaci kolaci sa malim izmenama u kolicini secera

Urolajte strudle i ostavite u kalupove za hleba duzine 30 cm  ili u plehu od spoeta  oblozenim  pek papirom

Treba da odstoje 15 minuta pre pecenja i treba ih premazati  umucenim zumancetom u koje dodamo kasiku mleka

Zagrejati rernu na 200 stepeni  i peci nekih 10 minuta a zatim smanjiti na 180 i peci jos mozda nekih 20 minuta Vreme pecenja prilagoditi svom sporetu 

Posuti secerom u prahu




Recept  br 2 

Posna strudla


Ovu strudlu sam pravila par puta za moju posnu slavu jer ne idu jaja u testo a mleko mozete zameniti sojinim ili  ovsanim mlekom   Koristiti biljni margarin 

 600 grama brasna
                                                
200ml mlakog sojinog mleka
                                                                                                                                                                                                                                    
                  
100ml mlake  vode
                               
4 kasika secera  
                                
25 grama kvasca
                                 
 50 grama ulja
                                    
 narendana kora od jednog limunaama 

Treba vam jos za  premazivanje i prelivanje strudle

100 grama biljnog margarina hladnog isecenog na kockice   podeljenog preko strudli pre pecenja

 

 

  80 do 100 gr biljnog  otopljenog margarina  za premazivanje strudle dok je vruca ( kad se izvuce iz rerne)




2 decilitara sojinog mleka prokuvanog i prohladjenog  kojim premazete pre pecenja i  prelivanja zadnjih 10 minuta pri pecenju


Zamesite testo tako sto stavite brasno u jednu posudu i napravite udubljenje i stavite izmrvljeni kvasac i secer naliti malo od spremljenog sojinog mleka i ostaviti nekih 10 minuta.

Kada kvasac krene dodati ostatak sojinog mleka , vodu , ulje i rendanu koru od limuna izradite dobro testo da se ne lepi i da ne bude tvrdo.

 Testo podelite na 2 dela ( ja sam moje podelila na 3 posto su moje forme za hleba manje ) i ostavite da nadolazi 40 minuta


Razvuci testo u tanku koru i mazi filom po zelji

Filovati nekim dzemom ili orasima i suvim grozdjem


Ja orahe i suvo grozdje prelijem sa malo skuvanog serbeta i napravim smesu koja se maze po kori.


Neku meru za orahe nemam bitno je da su orasi mleveni i skuvati malo serbeta i preliti te orahe da bi bili mekani / kremasti da bi se mazali lagano i lakse uvijali.


Posle filovanja narasta izmedju 20 do 30 minuta.
   staviti listice margarina odozgo ( kao na slici)

Rernu zagrejati  na 220 stepeni


prvih 10 minuta peci na 220 stepeni


 smanjiti na 200 i peci  jos 15 minuta  a zatim smanjite na 180 i  izvucite strudlu i prelijte sa tih 2 dec sojinog mleka i vratite nazad u rernu na jos 10 minuta


 zadnjih 10 inuta peci na 180 stepeni.

Znaci sve skupa 35 minuta








 


 


 




.

  stavite nekoliko kockica biljnog putera odozgo ( kao na slici)


Zadnjih 10 minuta pecenja preliti sojinim mlekom


Pecenu strudlu kada izvucete ostavite da odmori pa je jos mlaku premazite puterom opet i pospite prah secerom . Nemojte je seci dok se skroz ne ohladi.....


Posle pecenja posuti je prah secerom ili kristalsecerom ( onako kako volite)

 

 Nemam izvor odakle sam uzela recept jer je vec par godina pravim za posne dane po ovom receptu i ne secam se odakle je recept

 



Recept  br 3:

Ovaj sjajni recept je uzet sa bloga Minjina kuhinja i ne treba objasnjavati mnogo da je dobar Jedina izmena je sto ja ne koristim masst u ishrani pa umesto masti je puter

Pravila sam strudlu  vec par puta  po ovom receptu i jako sam zadovoljna 

Volim sa orasima i sa dzemom mada  strudla sa makom izgleda naj primamljivije za slikanje 

Mak ne volimo svi u familiji i nikad ne napravim samo makom ..... unuka alergicna na orahe pa ne bude ni mnogo sa orasima ( muz i ja obozavamo) onda bude neka sa dzemom zbog dece  da bi svi bili zadovoljni

Ali mak  strudla definitivno  najlepse izgleda na slikama








Recept:

250 ml mleka

1 kasicica secera ( za nadolazenje kvasca)

25 gr kvasca

100 grama putera/ margarina 2

2 zumanca

5 kasika secera

550 grama brasna






Fil:



300 grama mlevenog maka

200 grama secera

1 vanilin secer

200 ml vrelog mleka

 i jos treba

 1 zumance

 kasika mleka 

secer u prahu za posipanje odozgo



Fil:

Sjedinite  mleveni mak, secer i vanil secer 

Prelijte to vrelim prokuvanim mlekom i pomesajte 

Ostavite da se hladi dok pripremate testo

Testo  postupak:


U mlako mleko stavite kasicicu secera i brasna i  i izmrvljeni kvasac

Ostaviti nekih 10 minuta da kvasac nadodje

U ciniji u kojoj cete mesiti stavite puter , zumanca i secer Izmiksajte i u to dodajte mleko sa kvascem Brasnom zamesiti testo 

Ostavite 30 minuta da testo naraste a zatim ga podelite na dva  dela 

 

Ukljucite rernu na 180 stepeni 

Obadva dela svaki za sebe razvuci na pek papiru

Stavite polovinu pripremljenog fila i uvijte Tako uraditi i sa drugom

Strudle prebacite u odgovarajuci pleh od sporeta oblozen pek papirom 


Umutite malo viljuskom zumance  i sjedinite sa mlekom  i premazite strudle

Strudle ubaciti odmah  ( ne treba cekati da nadolaze)u zagrejanu rernu na 180 i peci 35 do 40 minuta


Ohladiti strudle a zatim je isecite i pospite secerom



Recept  br 4

Ovaj recept je  uzet sa YU tub kanala    Silvanas kithen   po preporuci Slavice Kopljar

Odlicna strudla


400 grama brasna

rendana korica od 1 limuna

1 vanilin secer ( kesica)

4 kasika secera

2 kasicice suvog kvasca

prsohvat soli

2 kasike pavlake

4 zumanaca

180 grama poluotopljenog maslaca

100 ml mleka

Sve to staviti u posudu za mesenje i zamesiti 

Moze i rucno ali ja obicno sva testa mesim u asistentu

Ostaviti testo da nadolazi 1 sat

 

Testo bude glatko i mekano i lepo se razvlaci

Dok testo nadolazi pripremite fil

FIL;

4 belanaca

1 vanil secer

100 grama secera

400 grama mlevenih oraha

100 ml vruceg mleka

Umutiti belanca sa vanilinim i obicnim secerom penasto 

u drugoj ciniji pripremite orahe koje prelijete sa vrucim mlekom i pomesati sa mlekom 

to sad pomesati sa belancima i dobicete kremasti fil



Nadoslo testo podeliti na dve loptice /dva  dela

Jedan deo staviti na stranu a drugi razvuci u velicini pleha i premazati polovinom fila

Testo umotati u rolat/ strudlu 

Isto to uraditi i sa drugim delom testa

Staviti u veliki pleh od sporeta oblozen pek papirom

Strudle nadolaze  nekih 30 minuta

U medjuvremenu ukljuciti rernu na 180 stepeni

Pre pecenja nadosle strudle izbockati na dosta mesta cackalicom ili stapicem za raznjic

Peci na 180 stepeni 30 minuta

 

Pecene strudle posuti prah secerom 


 









Нема коментара:

Постави коментар