уторак, 29. март 2022.

Marinirana jaja u cvekli i kurkumi

 

 

 


 

 

 Priblizava se Uskrs a ovo je nesto sto je interesantno napraviti bas tih dana

Mozete napraviti posle Uskrsa kad vam ostane puno ofarbanih jaja pa da se ne bi bacali iskoristiti

i sevirati kao predjelo sa nekom  salatom koja sadrzi majonez na primer ruskom salatom 

A mozete servirati bas za Uskrsnji rucak  na stolu pored svih drugih djakonija koje servirate

 Bilo kako uradite necete pogresiti jer je jako dekorativno i ako se stave malo vise zacina onda ce imati specificni ukus

 

Ja sam pravila dva puta  Prvi put sam pravila prosle godine  posle Uskrsa  kada su mi ostala jaja i iskoristila ih a  danas sam napravila jos jednom da potvrdim gradivo

 Zumancca sam pomesala sa majonezom i  napunila ih


 


 Recepte sam uzela sa jedne Svedske stranice 

 

 




Postupak i recept za  5 komada jaja

 1 decilitar sirceta ( moze jabukovo a moze i obicno)

 ½ decilitar secera

3 decilitara vode 

1 kasika mlevene kurkume

kasicica soli

 

Pomesati  sve sastojke u serpici i prokuvati par minuta da se secer otopi 

Ako vam je boja previse bleda vi dodajte jos malo kurkume a probajte ujedno i na ukusu ako treba soli ili sirceta vi dodajte jos malo Ostavite da vam se to prohladi 

Ako zelite neke zacine kao lorber , biber u zrnu mozete staviti to je stvar ukusa

Moja su bila bez toga jer nisam zelela te ukuse ali moze

U medjuvremenu skuvajte 5 omada jaja onako kakoliko zelite da vam budu tvrda 

Ja moja kuvam 7 do 8 minuta

Kuvana jaja stavite pod hladnu vodu i zatim pazljivo oljustite 

Pripremite jednu teglu uzu gde modu da stanu ta sva  jaja i prohladjena jaja spustite u teglu i prelijte prohladjenom tecnoscu  stavite poklopac i ostavite najmanje 24 sata  u frizder

 Moze i duze da stoje u toj tecnosti

Mozete to isto uraditi u nekoj plasticnoj ciniji sa poklopcem ne mora tegla bitno je da jaja budu u vodi i da ima dovoljno vode


Pre sluzenja  iseci jaja na polovine i mozete izvaditi zumanca iz njih i pomesajte sa majonezom  ili jesti tako kako vec jesu i posluziti sa nekim suhomesnatim proizvodima , raznim sirevima






Jaja u cvekli

 

 

1 cveklu srednje velicine oljustiti i izrendati 

½ decilitara secera

1½ dec sirceta ( vinskog sirceta)

4 ½ decilitara vode 

1 kasicicu soli

nekoliko zrna bibera

2 lista lovorovog lista



Oljustiti i izrendati cveklu i staviti u jednu serpicu vode , secera, sirce, bibera , soli , lorbera i kuvati 30 minuta

Ostaviti na stranu da se ohladi 



Zatim skuvati 6 jaja ( po zelji tvrda ili mekana)

Kuvana jaja ostavite malo u hladnoj vodi a zaim oljustite 

Spustite jaja u teglu ili u plasticnu ciniju sa poklopcem  i prelijte tom ohladjenom tecnoscu 

voda treba da prekrije jaja 

Poklopiti poklopcem i ostaviti u frizider  preko noci najmanje 


Jaja ce imati lepu lila ili ceris boju  u zavisnosti koliko je cvekla bila velika toliko ce i boja biti jaca

Kada dobije zeljenu  boju iseci i servirati jaja


Prosli put nisam imamla svezu cveklu nego sam koristila  sok od ukiseljene cvekle a ovog puta sam koristila svezu cveklu




Sto se tice ukusa mozete experimentisati  i dodati zacine koje zelite 

Neko stavlja i ruzmarin ili beli luk To je vec na vama ako vam se bude svidelo 


Danas procitah na jednoj instagaram stranici da moze i sa crvenim/ lila kupusom isto da se oboje ovakva jaja i boja bude svetlo plava Isto su interesantna 

Pozdrav






Нема коментара:

Постави коментар