четвртак, 17. март 2022.

Hleba iz serpe na 2 nacina

 

 


 

 

 Ovde cu napisati 2  recepta  za hleba pecen u poklopljenoj serpi

 Obadva ukusna svaki na svoj nacin



Vec  sam ih pravila nekoliko puta  i prvi  je uzet  sa instagrama  od   Tanja recepti a drugi isto tako jako dobar od Vukica 5 

Napisacu i jedan i drugi mada su u principu slicni

Ali da se osvrnem pre recepta na nesto vezano bas za hleba iz serpe

Dok sam bila mala moja baba po ocu je cesto pravila bas hleba u visokoj serpi i bio je visok kao torta a sto je meni bilo cudno ona je taj hleba mesila kasikom i ostavljala u serpu da nadolazi i serpa  sa tim hlebom je dugo , dugo stajala dok je hleba narastao a imala je svoju ukvasu domaci kvasac jer je retko kupovala

Ja sam uvek volela testa i hlebove i nikad da docekam da ona to ispece , a da jos ga je dva puta premesivala Ne znam da li zato sto nije stigla da ga zavrsi kad nadodje zbog drugih obaveza ili tako je trebalo u svakom slucaju nije zurila taj proces je trajao dugo za mene koja sam cekala vruci hleba...

Meni je to bilo jako cudno jer nikad pre to do tad nisam videla  kako zene mese i na koji nacin sem kod nje jer sam stanovala u istom dvoristu dok je  moja mama obicno kupovala hleba u prodavnici a vikendom je mesila pogace uz rucak sa sodom bikarbonom ili praskom za pecivo 

Mesila je i hleba ali pretezno je mesila male kajzerice mi to u mom kraju zovemo kravajcice i imam utisak da je to islo mnogo brze nego kad sam cekala babin hleba

 Kad sam dosla ovde mesila sam hleba u nekoj masini koja mesi i pece  odmah , kupovala rezani i uvek mesila razne masne pogace ,  filovane sirom ili margarinom

A ondaje krenulo ovo sa blogovima , instagram , fb i takmicenje ko ce bolje da umesi i uslika i prezentira svoj hleba

Tako sam i ja krenula sa raznim testima i lepim hlebovima uvijenih kao prava vekna hleba , okrugli sa pletenicama i svasta nesto a onda dodje red i na hleba iz serpe  i tako resih i ja da probam i vratim se na babin hleba  Samo to kod mene ide mnogo brze....


A sad evo i recepta sa slikama

 Recep br 1




1 kg brasna 

25 grama svezeg kvasca

2 kasicice soli

500ml mlake vode

1 kasicica secera

50 ml ulja


 U ciniji u kojoj cete mesiti  razmutite kvasac sa mlakom vodom , secerom i kasikom brasna i ostavite malo da nadodje u to dodati ulje, soli i dodati brasno 

Zamesiti mekano testo ali ne da bude lepljivo i ostavite da nadolazi oko 30 minuta

Premesite posle 30 minuta i ponovo ostavite da nadolazi jos 30 minuta Znaci dva premesivanja

Predpostavljam da je moja baba pravila na ovaj nacin jer se stalno vrtela oko testa a nikako da bude gotov 

Ndoslo testo stavite na radnu povrsinu i i oblikovati loptu  

Serpu u kojoj cete peci stavite papir za pecenje  i formiranu loptu stavite u serpu na nadolazi ( hladna serpa) 20 minuta

Ukljucite rernu na 200 stepeni

Nadoslo testo zaseci nozem ili makazama (napraviti sare po zelji) poklopiti poklopcem i stavite u vrucu rernu da se pece 40 do 45 minuta 

Kada prodje 40 minuta  otklopite serpu i ostavite zadnjih 5 do 10 minuta da porumeni bez poklopca da dobije zlatno braon boju

Prijatno





 

 

 



 Recept br 2

500 grama brasna

3 decilitara mlake vode

1 kasika secera

10 grama suvog kvasca

2 kasicice soli


U ciniji u kojoj cete mesiti sipajte brasno preko toga sipajte soli  i onda  u to brasno napraviti udubljenje ( brasno pomeriti sa strane ivica cinije) U tom udubljenju stavite  kvasac i secer i to preliti sa 1 dec mlake vode

Ostavite da se kvasac istopi i zapeni


Zatim sipati ostatak vode  postepeno iz par puta  i mesiti  uzimajuci brasno sa strane ivica cinije dok ne dobijete glatko testo

Ostaviti na toplom mestu  pokriveno krpom  ili prozirnom folijom da se udupla

Rernu ukljuciti i zagrejati na 200 stepeni pa u njoj zagrejati serpu u kojoj cete peci hleba

U medjuvremenu premesite testo na dosta brasna i formirajte   u jednu loptu  Dole ima slika otprilike kako Testo treba da ima dosta brasna preko

 Zatim izvucite serpu iz rerne ( pazite vruca je ) pospite malo brasna na dnu serpe i spustite formiranu loptu u serpu Pospite opet brasno odozgo onako rukom  i poklopite poklopcem  ali ostavite 10 minuta van rerne da nadolazi

Stavite sada serpu u vrucu rernu i peci poklopljeno 30 minuta  a zatim skinite poklopac i ostavite jos 5 do 10 minuta da hleba dobije zlatnu boju i fino porumeni

Hleba ima hrskavu koricu koja pri pecenju pukne po malo 

Ako hocete da korica odozgo ostane hrskava  onda izvucite hleba iz serpe i ne pokrivati ga i ostavite da se prohladi

Zelite li mekanu koricu na hlebu onda  ostavite ispeceni  hleba u serpi  kad ga izvucete iz rerne  poklopljen jos nekih   5 minuta a zatim uviti u krpu


 Napomena hleba mozete peci i u vatrostalnoj ciniji sa poklopcem ako nemate  odgovarajucu serpu


 

 


 
 
 
 
 
 
 




Ja sam pekla u istoj serpi ali onaj prvi hleba je dosta veci od ovog drugog 

Ako se odlucite da isprobate necete se pokajati 

Prijatno!

Нема коментара:

Постави коментар