среда, 30. март 2022.

Pileci bataci na pirincu

 Jedno jako jednostavno  a ukusno jelo

Verovatno kod mnogih zena popularno jer se lagano sprema 

 

 


 

Podseca na nas pilav ili djuvec sto sam davno jela  Nisam dugo spremala ovako nesto jer moj muz ne voli meso sa kostima ( batake) nego voli samo belo pilece meso  , cerka isto

 Kod mene je obratno ja volim bas pilece batake i sin voli i jedno i drugo Ali nismo cesto spremali bas zbog tih  mimoilazenja 

Deca su otisla svojim putem i ja sad pravim dosta onoga sto i ja volim....a muz da on se privikava posle 40 godina i kaze da je okej po nekad..

Mozete da zamislite da pile nisam ispekla 10 puta za 40 godina I kad odlucimo i kupimo pile peceno ( uradimo ponekad) on pojede samo belo meso a ja uizivam u ostacima i jedem sa zadovoljstvom sedim i grickam i drugi dan ostane za mene a on jede nesto drugo

Mada je mnogo bolji sad nego ranije sto se tice hrane  poceo je da jede i ako nesto ne voli , za razliku od ranije

 

Ovaj recept sam nasla na jednoj insta stranici  jedne Turkinje gde ima mnogo dobrih jela koja podsecaju na nase stare recepte a koje ja nisam ni spremala ni dugo jela 


Za ovo jelo vam treba pirinac , dosta raznih zacina ( one koje mi ne koristimo toliko na Balkanu ) i pileci bataci 

 

Nije nesto na izgled lepo za slikanje ali je zato jako ukusno



Potrebno je za mariniranje mesa jedno 2 sata ranije


1 kg pilecih bataka


1½ kasicice kumin ( ne kim)

1 kasicica bibera

1 kasicica karija

1 kasicica kurkume

1 kasicica aleve paprike

2   kasicica soli

½ dec vode



Pomesati sve te sastojke sa malo vode  i stavite u jednu ciniju zajedno sa pilecim batacima u frizider nekoliko sati  da  meso povuce sve ukuse

 


T o se moze uraditi ujutru a kasnije u toku dana pripremiti rucak

Kada dodje vreme za pripremanje rucka  vi izvucite te pilece batake iz marinade i ispecite ih u dubljem tiganju nekih 25 minuta sa svih strana okrecuci   ih , ( mozete ih ispeci posbno u rerni tako sam ja uradila )


Potrebno za spremanje pirinca

½ dec  dec ulja 


1 crni luk

1½ kasike paradajz paste ( to je ono iz tubice)

0,5 dec pileceg tecno buljona Ako nemate i ne mora

2 kocke buljona za supu

 

1 kasikica soli 

pola kasikice biberai

4 dec basmati pirinca i na kraju 9 decilitara vrele vode

 

Ukus i slanost doterajte po vasem ukusu dodajuci to sta treba


 

Iseci crni luk na sitno koliko zelite i proprzite u tiganju gde ste pekli batake Dodajte jos malo ulja ako treba


Proprziti dok luk postane prozracan zatim dodati paradajz pire iz tube , biber   iprziti jos malo

Zatim dodati oprani pirinac i prziti uz neprestalno mesanje nekih 5 minuta pazeci da se pirinac ne rasturi

Staviti 9 decilitara vrele vode i 2  pilece  kockice  za supu Kada su se kockice otopile izmesati sve skupa i po tom pirincu stavite vec isprzene batake

Smanjiti temperaturu na sporetu i poklopite tako da se taj pirinac krcka i voda nestaje 

Kada je voda sva nestala i pirinac se skuvao onda je gotovo




Servirati sa  svezom salatom i cazikijem




 


















Нема коментара:

Постави коментар