петак, 14. октобар 2016.

Medenjak sa jabukama / Finski kolac


Jos jedan u nizu kolaca gde se koriste jabuke ,Samo razlika je sto se ovaj kolac ne pravi sa jajima i stavljaju se zacini za medenjake u njega ali kolac je mekan a kazu da moze da stoji preko zime dosta dugo jer nema jaja.
 Kolac je  ipak tipicno jesenji /zimski i  bozicni kolac jer ide puno zacina kao cimet djumbir i mleveni karanfilic, ili jos lakse kupiti u kesicama mesavinu za pravljenje medenjaka.
 
Mirise na bozic i okupljanje familije na slave na sneg i na sve ono lepo sto nam jesen i zime donose.
Ja ovog puta nisam mogla da cekam morala sam da ga isprobam pre svih tih praznika
Posto se koriste i rendane jabuke on u preseku izgleda jako mekam i kao neispecen.....medjutim pecen je ali je takav
Malo je zilav kaze moj muz ali ja sam bila odusevljena ukusom da to nisam primetila i nije mi smetalo----Ali ukusi su razliciti Jedino sto je malo pukao odozgo pri pecenju pa umesto samo secera u prahu ili nista ja sam ga prelila sa malo rastopkljene cokolade sa malo ulja i mleka i sa tim prelila i odlicno izgleda To je vise zbog izgleda inace u receptu ne stoji nista sem malo secera u prahu odozgo...








Potreebno je;

100 grama otopljenog margarina ili 1 dec tecnog margarina( ja sam danas koristila tecni )
4½ de brasna
3 dec braon secera( farin secer)
1 kasicica bikarbonata
5 kasicica mesavinu zacina za medenjake ( ja sam na sve to dodala jos malo cimeta)
2 do 3 kiselih jabuka ( 300 grama izrendane)
2 dec kiselog mleka
Ja sam koristila jogurt jer ja u kuci nikad nemam kiselog mleka

forma u kojoj staje 1½ litra  Kod mene je bila  forma za hleba,
1 sat pecenja u rerni na 175 stepeni u sredini rerne.

Ako nemate mix zacine za medenjake mozete napraviti sami od 3 kasicica cimeta 2 kasicice mlevenog djumbirai 1 kasicica mlevenog karanfilica.

 Otopite 100 grama margarina i ostavite da se prohladi

 oaljustite i izrendajte jabuke

Pomesajte brasno , braon secer bikarbonat,i zacine

Stavite sve suve sasojke u jednu dublju ciniju   i na kraju u sve to dodati 100 grama otoplkenog margarina i dodajte jogurt./kiselo mleko







Podmazite formu zapremine 1½ litra ( naprimer kao formu za hleba ili neki manji dzuvecar ili vatrostalnu ciniju) Sipajte testo i pecite sat vremena na 175 stepeni


Ostavite kolac da se ohladi u formi pre nego da ga izvucete i secete
Kolac mozete i iseci na kolkice ili snite i mozete zamrznuti ....pise u receptu da moze da stoji 3 meseca u zamrzivacu...
Odlicno moze se spremiti za nastupajuce praznike neki dan ranije




Нема коментара:

Постави коментар