петак, 30. септембар 2016.

Bamija sa teletinom






Bamia je specificnog ukusa a i izgleda i jako je  popularna u zemljama Bliskog istoka.
Vrlo je specificnog ukusa i mislim da moras puno da volis povrce ili da jedes od detinjstva da bi voleo njen ukus. Da budem iskrena ja nisam cula za bamije do pre par godina kada je moj zet spremao rucak specijalno za nas da probamo bamije,Postoje vise nacina spremanja bamija ali sam ja upoznata sa Irackim nacinom spremanja  pa sam je ja tako i spremala.
Moj unuk obozava varivo bamije i kad smo bili u Srbiji na odmoru na Srebrnom jezeru on ujutru pita dali ce biti " OKRA"( okra je naziv bamija na svedskom) danas u hotelu za rucak na sta smo se mi nasmejali.Kada smo dosli za Beograd onda smo krenuli u potragu za njom.Slucajno smo prolazili Sremcicom i svratili na pijacu i samo na jednom mestu je  nasli .Posle toga moja jetrva se dala u potragu za jos jednu turu i nasla je na Banovom  brdu ali nam je receno da je to za Srbiju tipicno povrce sa juga i da se na jugu Srbije vise koristi ali da je sad ima vise nego ranije.
Ovde u Svedskoj ima je dosta zamrznute u kesicama i ima je cele godine mada sam je pre neki dan kupila svezu.
Kao sto rekoh spremala sam je po receptu cerke i zeta Neke mere za ovaj recept nemam ali cu vam reci sta sam koristila pri spremanju
Mozete spremiti vegetarijsku varijantu samo povrce na isti nacin bez  mesa i sa sargarepom .Moze se isprziti dobro parce svinjetine i jesti sa time onda je kraca duzina kuvanja jer samoj bamiji ne treba vise od 40 minuta kuvanja
Nadam se da  ce neko probati ali bi jako volela da mi ostavite malo komentara po koji put ispod  ako ste nesto pravili i ako vam se svidjalo ili pak neka vasa ideja ili sugestija.
Ako ste se odlucili i nabavili bamije napravite necete se pokajati a ako niste krenite u potragu ili pak pronadjite nacin sadjenja / sejanja bamija pa posadite u vasoj basti  i onda nemorate je traziti po pijacama kao mi u Beogradu.....onda cete je imati u basti
Prijatno!




1 glavicu sitno seckanog crnog luka i teletine/ junetine isecene na sitne kockice ( a moze meso sa kostima verujem da je jos ukusnije) isprziti na ulju dobro da meso dobije lepu boju Soli i bibera staviti dok se meso przi...Dodati  3 cena belog luka sitno iseckanog  i 3 cela cena i naliti oko 300 grama paradajza pelata i plus 2 cela paradajza isecena na 4 dela Ostaviti da se krcka to jest to meso da omeksa nekih  najmanje sat vremena
Zatim oprati bamije i ako su velike isecite ih na pola ako su manje mozete cele (Ja sam moje delila na 3 dela ali ako se kupe smrznute onda su amnje i netreba ih deliti. ) i stavite ih u serpu sa mesom i paradajzom ali tek nakon sat vremena .Onda kuvati jos najmanje nekih 30 do 40 minuta .
Posoliti i pobiberiti po ukusu i to je to
E sad ja nisam stavila sargarepu ali mislim da cu sledeci put staviti i sargarepu i zacin c i naravno persun na kraju
 Mislim da ce  sargarepa dati malo vise ukusa onim nasim varivima  i mozda smanjiti tu kiselkastost sto bamija dajem svojim ukusom
.Mada u nekim zemljama pri spremanju bamije jos iscede i malolimuna na kraju ali to je vec stvar navike a i ukusa.





















Нема коментара:

Постави коментар