субота, 17. септембар 2016.

Sljivopita



Kolac od sljive mozemo ga nazvati ali ja sam se odlucila za sljivopitu .Prvobitni recept od koga sam dobila ideju je pravljen sa makom i sljivama .Posto u kuci niko nije ljubitelj maka odlucila sam se da probam da napravim sa sljivama sto svezim i dzemom od sljiva.A postupak pravljenja podseca na pitu ili na strudlu  pa stoga ce se kod mene zvati sljivopita.








Potrebno materijala za jednu pitu je;

400 do 450 grama brasna
100 grama maslaca
150 ml mleka
20 grama kvasca
5 kasika secera
prsohvat soli
1 celo jaje
1 zumanac


Sastojci za fil:

dzem od sljiva
i oko 800 grama svezih sljiva koje treba  podeliti na pola i izbaciti kostice i posuti sa 2 kasike secera  i posle ce va trebati malo maslaca da premazete kolac odozgo
secer u prahu kasika dve




Otopite margarin i ostavite da se ohladi .Kvasac izmrvite i prelijte mlakim mlekom i 1 kasikom secera i ostavite da kvasac proradi dok vam se puter / margarin hladi nekih 10 minuta.
Spremite ciniju / vanglicu u kojoj cete mesiti i saspite taj nadosli kvasac sa mlekom u to dodajte otopljeni maslac jaje i zumanac i ostatak secera i malo soli  Sjedinite sve sastojke i dodajte brasno po malo mesajuci kvarjacom ( doduse ja sam mesila nekoliko minuta u asistentu pa sam ga samo na kraju rucno) dok se ne zamesi mekano testo ali nesme da se lepi za ruke .
Ja sam stavila  400 grama brasna dok se mutilo u asistentu pa sam onda na radnoj povrsini jos malo dodavajuci brasno izradila rukom da bude glatko ali bez lepljenja.
Prekriti krpom i ostaviti testo da se duplira oko sat vremena.



 Nadoslo testo razvuci u pravougaonik velicine 30 x40 i preseci  ga po duzini na 3 trake ( kao na slici)



 Svaku duzinu premazati sa dzemom od sljiva Nemojte staviti puno da vam ne bi curilo kad uvijate u rolnu.


 Svaku duzinu urolajte....


 Pripremite tepsiju velicine 28 do 30 cm Pouljite ga i slazite ...

 U sredini staviti kao na slici rolnicu koju ste urolali  pa u produzetku dodajte drugu  duzinu i trecu da bi dobili oblik puza ali astavite mali razmah izmedju svakog reda kako bi tu poredjali sljive ( kao na slici)

 Posecerene sljive.....



 Kada umotate sve tri duzine onda stavite sljive izmedju jednu pored drugeSlobodno lagano pomerajte testo samo pazite da ga ne probusite da nebi iscurilo.

 Ostavite 30 minuta da odstoji  i onda umutite viljuskom onaj belanac i premazite celu pitu sa tim i stavite kristal secer preko.

 Zagrejati rernu na 180 stepeni i peci pitu nekih 20 minuta dok ne dobije zlatno braon boju.Pet minuta pre pecenja izvucite pitu i premazite  celu otopljenim maslacem ii vratite u rernu jos nekih  5 minuta.Duzina pecenja zavisi od sporeta i rerne  Kada e pecena pokrite je i ostavite da se prohladi malo pre secenja i pospite prah secerom ( ako volite ako ne moze i bez)




 Sljivopitu iseci  i ako se ne pojede odmah obavezno  je stavite u frizider  jer sljive na toplom mogu se ukiseliti i dobiti ukus komine.Ali zato ako je u frizideru onda je u redu.Naravno ako vas je dosta u kuci a volite slatkise nestace vrlo brzo....









 A ovo sam skuvala od ostatka sljiva posto ih je bilo previse.
Uz dodatak malo vode i vrlo malo secera ,dosta cimeta i rum secera( koji se kupuje u kesicama) kuvala nekih 15 minuta Ohladila i ostavila u malu teglicu i uskoro cu praviti strudlu sa dzemom od sljiva uz dodatak ovog mog " dzema" .





Prvobitni recept je kombinacija maka i sljiva ali ja nisam odusevljena makom pa sam promenila ali ako se odlucite za punjenje sa makom onda evo i predloga kako;

100 grama maka
80 ml mleka
50 grama secera
Mleko zagrejati do tacke kljucanja preliti preko maka i secera.Sjedinite i ostavite da se ohladi i sa tim filovati i urolati kao na predhodnim slikama.
Meni kombinacija maka i sljiva nije obecavala puno pa sam se odlucila samo za sljive ali vi ako volite mak mozete probati.
Prijatno!

Нема коментара:

Постави коментар