понедељак, 28. март 2016.

Meksicka musaka sa kukuruznim cipsom ( Tacoscips paj )


Ova vrsta hrane jako dobro prolazi kod mene u kuci ...a nismo ni Spanci  ni Mexikanci  ali je obozavamo i cesto nesto na tu temu jedemo i pravimo. Sin i muz specijalno zaljute tacos ljutim sosom dok ja radje jedem blazu varijantu.
Mozda sam nekada i ispricala da dok su deca bila mala posto su bili komplikovani  sto se tice hrana bila sam prinudjena da se snalazim na razne nacine kao i mnoge majke i da bi deca bila zadovoljna. Imali smo tema  vikende  iz raznih zemalja i uvek smo diskutovali pre vikenda sta cemo to jesti u petak navece ili u subotu . Tako da sam se upravlajala po njima i tako smo imali jedan  Italijanski vikend ili Spanski vikend ili vec sta smo sve izmisljali ali funkcionisalo je ,Ja nisam jedna od onih majki koja je prisiljavala decu da jedu sto nisu voleli mozda dok su bili bas maleni do nekih 7 godina onda vise nije islo ni pretnjima ni ucenom nego sam ja morala da se menjam pa je cak bilo vremena i dana  kad sam spremala po dva jela sto se i danas ponekad desava.
..Da budem iskrena mene su prisiljavali da jedem kad sam bila mala jer nisam jela meso i ja to nikad nisam zaboravila i zato sam ja bila tolerantnija prema mojoj deci ...neznam mozda gresim ali tako je nismo svi isti ja prva ne jedem i nevolim mnogo sta od hrane pa nebi bilo fer da ja to isto radim sa drugima...mada znam da mnogi ne misle tako
 Na primer moja cerka ima sasvim drugi nacin pristupanja sto se tice hrane sa svojom decom ali mozda ima srece sto njen mali ( moj unuk) obozava sve ono povrce koje ni ja ni moja deca nisu jela....



Potrebne namirnice i postupak:

400 grama mlevenog mesa po zelji ili koliko zelite moze i vise ( ovo je kolicina za moju vatrostalnu ciniju velicine 30x40)
Crnog luka koliko volite ( mislim da je jedna srednja glavica dovoljna)
Kukuruz secerac 300 -400 grama ili 2 konzervice
Tacos zacin ( koji predpostavljam ima u bolje snabdevenim  prodavnicama)
Veca kesa takos cipsa
dosta sitno iseckanog paradajza ( da pokrijete svo to meso da bude socno)
jedno 300  do 400 grama rendanog kackavalja
Alternativa jos jedna je da mozete koristiti kuvani pasulj ( vec skuvani iz konzerve) zajedno sa kukuruzom ili bez kukuruza ko voli ali moj sin to nevoli pa se zadrzavamo samo na kukuruzu.



I plus za serviranje casa od 2,5 dec kisele pavlake ( u zavisnosti koliko sosa
i 1 teglica salsa sosa ili nekog slicnog sosa samo ljutog ( mozete koristiti i neku vrstu ajvara ii da napravite sami salsa sos sa paprikom i lukom ) ili ako samtrate da nije dovoljno ljuto uvek mozete dodati ljutog cilija ( ja koristim ponekad zamrznuti koji uvek imam u zamrzivacu)

Isprziti luk i meso lepo pa u to sasuti 1 kesicu takos zacina . Promesati i prziti jos malo a mozete dodati pola decilitara vode u to i onda ce vam se u kuci siriti jako primamljivi mirisi da cete jedva cekati da sednete za stolom da jedete,
Ovo se ne sprema dugo sve bude gotova za nekih 30 do 40  minuta

Staviti kukuruz ( ili pasulj ili i jedno i drugo) na dnu tepsije ili vatrostalne cinije  pa preko toga saspite to meso ( kao na slici)Poravnajte sa viljuskom ....



Preko toga stavite sitno iseceni paradajz( sto socniji i vodeniji to bolje ja sam ovog puta imala ceri paradajz ali nije bio dovoljno socan)
Poredjate preko mesa,,,Poenta je da paradajz se malo ukrcka i omeksa  pusti vodu da bi bilo socno ..Inace svi drugi sastojci su przeni ili im ne trreba puno vremena u rerni sem tom  paradajzu  ( da bi bilo socno)  i siru kackavalju koji treba da se otopi a to ide brzo.

A onda redjate sto gusce cips preko toga da se pokrije sto vide povrsinski  ali se ne potrosi cela kesa ( posto je moja bila veca ali neznam koliko je grama u njemu ,Sve jedno  necete ga baciti pojesce se...


Preko toga stavite nrku vrstu sira ( kackavalj ili koje vec vrste koristite nisam sigurna sta sve ima kod nas a ima svega ) i onda stavite to sve u zagrejanu rernu na 200 stepeni nekih 15 do 20 minuta....


U medjuvremenu pripremite grcki ili  turski jogurt ili cak kisele pavlake  pomesane sa salsa sosom .Otprilike 2 do 3 dec jogurta sa tom salsom  u zavisnosti koliko ljuto volite.



Zapeceno meso i cips isecete na kocke koliko je to moguce i servirate u tanjir sa salsa sosom ili cak nekim drugim sosom napravljenim od jogurta i belog luka.




A onda uzivajte uz casu piva ili dobro vino....ako  je za vas odrasle inace za decu mozete napraviti manje ljutu varijantu jer to sami regulisete koliko hocete ljutog.
Mi uvek uzivamo uz ovakvu hranu i vrlo cesto spremamo hranu iz celog sveta naravno ono sto volimo.I kao da ne dolazimo sa Balkana i nismo tradicionalno vezani za nasu kuhinju.To verovatno ima veze zato sto deca nisu volela neke stvari a neke su jela i onda sam se priorentisala na spremanje toga sto svi volimo.


Нема коментара:

Постави коментар