среда, 17. јул 2019.

Listovi vinove loze za sarmu



Priprema vinovog lista za sarmu je nesto sto prvi put sad radim Uvek sam ranije kupovala vec gotovo i retko kad sam bila zadovoljna Skoro pa uvek sam morala da kupim duplo da bi dobila dovoljno sarmi od toga jer su uvek neki od listova bili premali ili pocepani

Secam se da je moja mama po nekad pravila te sarme ali ne cesto jer moj otac ih nije voleo pa nije tako cesto  spremala   Procesa kako ih je ona pripremala i ostavljala za zimu   ne mogu da se setim predpostavljam da je bio  sa sircetom i u tegli

Kad smo se preselili prosle godine ovde u kucu zatekli smo u dvoristu jedan cokot vinove loze Grozdje je bilo odlicno ja sam ga sama pojela jer drugi ukucani nisu voleli ukus bas te sorte pa mi je dobro doslo a posto je leto bilo dobro rodilo je ko ludo






Ideju za ostavljanje listova za zimu dala mi je drugarica moje cerke  Devojka dolazi iz Libana i oni puno koriste prave sarmu / dolmu bas od toga

Ubrala je i sama da ponese kuci da ostavi za sebe i ujedno smo i cerka i ja isto uradile 

Uradila sam po njenom receptu ili kako ona i njena mama prave













Potrebno je

Ubrati lepe i zdrave vece  listove loze( bez drski)
pripremite jednu serpu u kojoj cete ih kuvati
plasticnu folije  ili kese za zavijanje
I dobru volju da to uradite

Ubrane listove nekih 20 do 25 listova staviti u serpu sa vodom tako da voda pokrije listove i ostaviti da prokljuca i kuvati nekih 5 do 6 minuta najvise

Kada bude gotovo stavit u cedaljku i procediti  i sacekati da se listovi ohlade
Mozete oprati u hladnoj vodi da bi se brze hladilo

Pripremite plast foliju i stavljajte po 20 listova ( ili koliko mislite da vam treba za jedno pravljenje sarmi ) jednan preko drugog i urolajte i uvijte sa svih strana ( slika dole)

Ja sam stavljala po 20 posto smo suprug i ja sami  Cerka je stavljala po 25 da ima za dva dana a njih je vise u kuci


 Mozete tako staviti u zamrzivac a mozete staviti vec pripremljene  umotane rolnice u  neku kutiju plasticnu ( od sladoleda ) zbog sigurnijeg  odrzavanja  Da se nebi lomilo

 Mada licno mislim da ne treba ako se lepo namesti u zamrzivacu
Uzimati po potrebi
 Razmrznuti i koristiti za uvijanje sarmica




















3 коментара:

  1. Baš sam danas razmišljala o tome kako kod mame u bašti ima puno vinove loze, a ja nikada nisam ubrala lišće za sarmu, jer i ne znam kako se to radi, kad videh post. Hvala veliko za objašnjenje.

    ОдговориИзбриши
  2. Da draga Kata ista stvar sa mnom Prolazim pored nje vec godinu dana i nisam dobila tu ideju I dodje cerkina drugarica negde krsjem maja u posetu i pita da li moze da ubere koji list da ostavi za sarmu i tako mi objasni kako ona i njena mama rade pa sada imam u zamrzivacu za celu zimu Ustvari posto slavim Sv Nikolu i posno probacu ove godine da je napravim za slavu posnu da vidim kako ce proci kod gostiju
    Posle sam potrazila na netu i nasla nekoliko raznih nacina ( mada nema nesto mnogo recepta na tu temu )pa mislim da cu uskoro isprobati pre slave
    Pozdrav za tebe hvala na komentaru

    ОдговориИзбриши
  3. Divno. Probat ćemo. Ali - ne znam da li je dobro pošto smo ove godine tri puta prskali v. lozu protiv plamenjace i ostalih bolesti... Međutim, i kupus se tretira kemikalijana, pa sarma bude izvrsna (i od kiselog i od nekiselog - pre sezone kiselenja).

    ОдговориИзбриши