субота, 6. јул 2019.

Svedski keksici/ snittar

Ne znam kako bih ih prevela i nazvala ove male cokoladne snite
Ovde se zovu snittar / snite ali su suvi /  keksici napravljeni od dosta putera.

Ovo su jedni od popularnijih keksica kod dece i kod svedjana uopste  Prodaju se upakovani u male paketice  a i vrlo cesto ih prave kod kuce   Zovu se snittar ima ih cokoladnih sa kakaom ima ih obicnih belih
 Moj sin ih je jedno vrme pravio sam dok je isao u skolu jer ih je voleo i jeo sa mlekom a onda su pali u zaborav pored drugih stvari pa sad kada sam dobila unuke prolazimo kroz isti proces mesenja bas tih keksica
 Deca ih vole pogotovu ako su braon ( sa cokoladom ili sa kakom ) jer sve sto je cokoladno prolazi kod njih
Mogu da se naprave par dana ranije a mozete ih lepo upakovati kad ih napravite i zamrznete ih i tako olaksate sebi kad vam trebaju

Postoje nekoliko verzija u principu sastojci su slicni samo je razlika u kolicini putera i brasna mada neko stavlja i jaje unutra neko ne

Zato sam isprobala 3 razna recepta i dobicete recept od sva tri kolaca





Potrebno je za nekih 40 manjih kolacica / snita



Potrebno za prvi recept


Ukljuciti rernu na 200 i pripremiti jedan pleh od sporeta sa pek papirom na njemu


220 grama putera sobne temperature
5 kasika meda
 5 kasika kakao
2 kasike vanilinog secera
1½ kasicica praska za pecivo
220 grama secera
300 grama brasna


Mrvice u raznim bojama za odozgo 

Umutiti puter i secer mekano i kremasto pa u to dodati med
Dodati suve sastojke i radite jos malo mikserom da se to sjedini
Onda jos malo rucno  da dobijete jednu loptu
Sad to podelite na 3 dela i od svakog dela napravite  po jedan valjak ( slika dole) duzine vaseg pleha i prebacite ih sad na pleh Gledajte da bude razdaljine izmedju jer se testo rasiri pa se desi da se kolaci zalepe jedni za druge

Sada utisnite ( kao na slikama) palcem ili kaziprstom svaki krug / valjak da kolac dobije rebrastu formu Preko kolaca stavite sada svuda mrvice cokoladne ili neke u boji Ja sam stavila perl secer za koji nisam bas sigurna da ima da se kupi dole A moze i bex icega ne menja ukus samo izgled

Staviti na sredini rerne pleh i peci na 200 stepeni  10 do 12 minuta ne duze od 12 minuta nikakao
Kad kolac izvucete iz rerne on ce jos uvek biti mekan i izgledace kao da se nije ispekao ali vrlo lako moze da pregori jer tanak pa tako 12 minuta najduze

Pleh sa kolacima izvuci van sporeta i ostaviti nekih par minuta da se prohladi i bude mlak i onda se sece ukoso na snite siroke nekih 3 do 4 cm

Nesme se seci dok je kolac vruc jer ce se izmrviti a nesme ni da bude hladan jer ce se opet mrviti
Isecene kolace ostavite da se ohlade na plehu ili ako bas hocete da ih premestite polako jer su krhke dok su vruce i lome se
Znaci mlak i onda nozem kao na slici seci tanke snite
Slike dole su slike tog kolaca sa prvog recepta
































Recept broj dva













Ukljuciti rernu na 175 stepeni

150 grama putera sobne temperature
3 kasike meda
1½  kasika vanil secera
3 kasika kakao
1½ kasicica praska za pecivo
220 grama brasna
200 gr secera



Jaje za odozgo za premazivanje
cokoladne mrvice ili mrvice u raznim bojama


Postupak je isti Umuti se puter i jaje doda se med pa se na kraju dodaju suvi sastojci i muti mikserom dok moze To traje vrlo kratko Zatim rucno se jos malo izradi i podeli na 2 dela

Kada podelite testo na dva dela vi isto napravite sada dva valjka koja isto utisnete prstima i jedina razlika je sto se sada umuti dobro jedno jaje i premaze kolac i stave se mrvice odozgo
Peci isto na sredini rerne na temperaturi od 175 stepeni 12 minuta

Prohladjeni mlaki kolac iseci u snite 3 do 4 cm debljine I ostaviti da se skroz ohlade ne sklanjajte ih odmah sa pleha da se nebi mrvile/lomile
























Recept br 3

Po meni ovaj recept je bio najbolji  Razlika je bila u tome sto ovde ne ide med ali ide jedno jaje unutra

Rernu ukljuciti na 175 stepeni

200 grama putera sobne temperature
1 kasika vanilinog secera
4 kasika kakao
 1 kasicica praska za pecivo
1 jaje
300 grama brasna
180 grama secera


 Saku suvog grozdja

 Postupak je isti
 Muti se puter i secer doda se jaje a zatim suvi sastojci   Lagano i lepo se umuti Zatim izvuci i u testo staviti saku suvog grozdja i rucno malo pomesati umesiti sve skupa

Rucno napravite lopticu i podeliti je na 3 dela Razvuci 3 dugacka valjka Prebacite ih na pleh oblozen pek papirom  Prstima utabajte taj valjak da se dobije rebrasta forma kao i predhodnih puta
 Nemorate premazivati jajaetom i stavljati nista odozgo Nemorate a mozete ako hocete



Peci tacno 15 minuta  na 175 stepeni
Posle par minuta kad izvucete iz rerne isecite ih na snite ali pazite da se ne izmrve jer grozdjice ce otezavati malo dok secete
 budite pazljivi 

Po mom ukusu je bio najbolji od svih jer volim suvo grozdje i plus kolaci su bili malo deblji i podsecaju na kladkaku / mokri kolac
Dok moja unuka je vise volela one prve dve verzije pogotovu onu drugu sa sarenim mrvicama
Ima jos nacina gde se stavlja unutra razne sitno isecene kockice cokolade
Ima ih belih bez kaka ima ih sa ukusom safrana za bozicne praznike
 Moze se experimentisati dok se ne dodje do zeljene kombinacije































A pored keksica evo malo mojih cveckica / biljkica koje ja obozavam iz mog dvorista
Tu imamo luk vlasac koji sam pustila da procveta i nisam ga koristila kao luk vec kao dekoraciju u basti ove godine




Ovde je jedna biljkica koju ja obozavam Zove se Lupina Ima ih u svim bojama i mnogi ga tretiraju kao korov i ne vole ga jer se lako mnozi i raste ovde na nekim mestima i pored puta Samo nikako da se prosiri kod mene u mojoj basti
Verujte mi ja vec godinama kupujem seme i cak sam prosle godine kupila dve biljke od kojih mi je samo jedna ostala Stajala sam godinama pored putai iscupala  i mnogo puta donela kuci i zasadila ih ali ne dodju sledece godine vec nestanu.
 Neznam zasto a tako ih volim
Medjutim ove godine mi je ta jedna od prosle godine cvetala  a zasasdila sam sigurno 30 semencica novih i samo je niklo 5 komada koje se nadam da ce sledece godine cvetati ako prezive
 A volim taj njihov izgled cudan i prelepe boje a tako je lep buket od njih
Nadam se da cu za koju godinu imati bukete lupina u vazi



Predivni roze bozur koji je dosta cvetova imao ove godine Sada smo kupili jos jedan koji ce cvetati tek sledece Potrudicu se da ih kupim u svim bojama vremenom Mada me crveni vezuje za detinjstvo jer sam ga imala u dvoristu



Ovo je turski karanfil koji sam kupila u jednoj vecoj saksiji prosle godine i onda ga iz te saksije izvukla i posadila na nekoliko mesta u basti a on poludeo ove godine cveta tako lepo i u raznim bojama je a mislim da kad sam ga kupila bio je tamno roze
Nisam sigurna ali mislim da je ili dvogodisnja ili trogodisnja biljka  i da ce nadam se posle pustiti seme sam od sebe i da ce ga biti opet Ili moram mozda da ga sadim ponovo Jos uvek ne znam mnogo o bastama i cvecu valjda cu nauciti nesto sa vremenom


  Ovako puno sam ih dobila iz jedne saksije
A ujedno i moje limene / metalne macke koje sam ja okacila na ogradu  jer su mnogo drage i onda moja cerka odluci da kupi macku koja izgleda potpuno isto kao ove mace samo je prava  Nas / cerkin macak se zove Lakris ( to su one crne svedske bombone )





Prolecne ljubicice i  cvetici koji su cvetali odmah posle lala

 A onda neka stara nasa kolica koja nismo mogli da upotrebljavamo jer su bila nekvalitetna za prenosenje zemlje i svega sto treba i ja sam ih napunila malo cvecem za probu da vidim dali ce mi se svidjati
A nije tako lose samo moram da nadjem neko cvece koje ce cvetati celo leto da ne moram da menjam i sadim puno



 Ovo je deo iz kuce koji tek treba da se sredjuje narednih godina  ali  sam ja malo napravila sve to da bude interesantno cak sam i merdevine ubedila muza da napravi a ja sam donela sam materijal
Ustvari nekoliko drski za metle i gotove merdevine


Ima tu i ruza koje su vec precvetale ima i inih koje ce tek cvetati ali  da bi se napravila dobra basta sa puno cveca i daa izgleda puno i lepo terba vremena treba nekoliko godina da prodje a mi smo sve skoro sto smo zatekli od cveca bez da znamo gde je sta bilo kopajuci oko kuce unistili ga









A evo ustvari sta je prvo posle lala procvetalo to je bila magnolija pa onda rodededron pa bozur tu odmah uz njih

Нема коментара:

Постави коментар