уторак, 17. октобар 2017.

Moje orhideje

Kraljica svih cveca za mene je orhideja

Neko voli ruze i kaze da su ruze to neko voli gladiole i tvtrdi da su one kraljice cveca
Sve ja to volim ali su mi orhideje favoriti

Prvo sto traju mnogo duze nego ruza ili bilo koji cvet u vazi

Drzim ih na stolu ne moraju biti uvek na prozoru a na stolu jedna orhideja koja je u cvatu cveta nekoliko meseci
 Sto znaci imam dugo cvece na stolu bez da svake nedelje kupujem.

 Mislim da se isplati kupiti je jer mnoge od njih cvetaju ponovo ako se dobro i pravilno cuvaju .

Obicno imam dve vrste  jedna je Phalaenopsis koja je ona sto uvek uspeva i vraca se nazad a ponekad kupim i Dendrobium


Ne morama vam reci da obozavam orhideje i da ih cesto i dobijam a i jos cesce kupujem sama

Nisam neki expert sa njima ali izgleda to sto radim sa njima radim pravilno i posle jedne faze mirovanja procvetaju ponovo kod mene

.Cak ni kad se zalevanja tice nemam neki ustaljeni ritual nego kad imam volje i vremena ja ih odnesem ( to pretezno radim kad su u fazi cvetanja) u sudoperu i tamo ih izvucem iz ukrasnih saksija i zalijem i onda ih ostavim neki minut da se ocede i vratim nazad u ukrasne saksije pa nazad na prozor.


Ponekad ih zalijem i direktno dok su na prozoru u ukrasnoj saksiji ali obavezno prospem vodu koja je se zadrzala dole.

 Znaci ako se odlucite  i lakse vam je tako ne morate ih nositi do sudopere mozete ih zaliti direktno ali onda vodu koja je visak u ukrasnoj saksiji izbacite da vam ne ostaje

Zalevam ih u letnjem periodu jednom nedeljno a kada su u stanju mirovanja i bez cveta onda jednom u deset dana ili 3 puta mesecno



Kazem nisam nikakav expert za to ali iz prilozenih slika sami vidite da su dobre i jos sto je najbolje dugotrajne su i isplatljive,

Negde sam procitala da ih zene svakih 2 do 3 godina presadjuju orhideje u malo vecu saksiju koja ima puno rupica na dnu ali je malo vece od prvobitne i obavexno sa speecijalnom zemljom od kora,

Ja  to nisam nikad radila za sad zato sto uvek imam od 3 do 5 orhideja koje dolaze ponovo pa nisam imala potrebu.
Mada se i meni desavalo da posle cvetanja budem prinudjena da je bacim jer ponekad dobiju neke male bubice ustvari neke vasi i budu lepljivi listovi  i stvara se neka lepljiva masa

 Ja sam moje takve odmah bacila jer sam se bojala da mi se sve ne razbole.

Postoje u prodavnicama i biljnim apotekama tecnosti koje mogu da pomognu ako hocete da vam orhideja ozdravi,



Orhideje mogu ziveti jako dugo ako ih pravilno zalevate i odrzavate i ponovo ce cvetati najmanje jednom godisnje
 Mada se desilo da su mi neke cvetale dva puta.




Vrlo cesto kupim orhideje i onda ih sama ubacim u vecu saksiju ili napravim aranzman sa jima dodajuci neko cvece neku lozicu kojoj ne treba isto cesto zalivanje

 Ali nikad ne vadim orhideju iz njene prvobitne saksije nego samo tu saksiju sa orhidejom spustim u vecu vazu i onda okolo u vazi dodajem obicnu zemlju gde stavljam ovo drugo cvece okolo

Tako da orhideja kad je u grupi sa nekim drugim cvecem ona i dalje ima svoju specijalnu koru ( vrstu zemlje) koju ne otklanjam .To su mi rekli u cvecari da tako uradim kad sam pitala.



Ovo su orhideje koje sam kupila pre 2 nedelje i obozavam ih
Videcemo koliko ce dugo trajati
Sad cu imati jedan period kada pravim pauzu sa orhidejama jer ce uskoro doci Amarylisi koje obozavam a oni su obicno aktuelni oko zimskih praznika a to je uskoro
 Znaci sad dolaze amarylisi ,zumbuli i bozicne zvezde   da i novembarski kaktus(  koji jos nije poceo da pupu ali se nadam uskoro)




















Ovu imam vec nekoliko godina i cveta bar jednom godisnje
Dole ispod slika je sad  kad je procvetala ponovo
































ovo su neke koje su procvetale ponovo




Evo nekoliko novih u medjuvremenu koje sam dobila....






Нема коментара:

Постави коментар