четвртак, 8. јун 2017.

Kolac sa cajem












Kolac sa cajem interesantno Posto volim da isprobavam ovo mi je bio izazov .
Kada sam napravila kolac jedva sam cekala da ga isprobam i vidim kakav ukus ima.
Ukus je dobar  i zavisi od caja
 Ako je obican caj ne verujem da ima nekog velikog efekta jedino mozda u testu ....ne znam Ali ako imate caj sa ukusom pomorandze, cimeta ,hibiskusa ili mesavinu svega toga vocnih i cvetnih onda ce se i ukus osetiti.
Ja sam imala ekoloski caj na meru kombinacija cimeta, pomorandze , hibiskusa , karanfilica
i onda sam ga skuvala malo jace  i kad je odstajao onda sam ga procedila .U receptu stoji da se koriste 3 kesice od kojih se napravi 200 ml caja.
Recept je uzet sa Colinarke



Potrebno je:

2 komada jaja
200 grama secera
110 grama ulja
100 grama marmelade od kajsija ili bresaka 
½ prasaka za pecivo
3 kasike kakao Ja sam imala samo kasiku ipo kakao a ostatak sam stavila neskvik i zato je kolac bio malo svetliji
200 ml vocnog  caja sto jaci ukus caja bolji ukus kolaca Caj treba da bude vreo kad se sipa.
250 grama brasna


Glazura;

150 grama cokolade za kuvanje
2 kasike mleka
2 kasike secera ( Ja nisam koristila secer)lja 
30 do 50 grama maslaca
1 kasika lja






Ja imam obicaj da skoro sve izmerim pre pravljenja i spremim u male cinijice
 I  posle samo stavljam jedno za drugim po redosledu ,
Jeste da ima vise sudova za pranje ali to je navika.




Umutiti secer i jaja penasto pa kada mislite da je dovoljno dobro stavite ulje , marmeladu i vreo vocni caj i polako izmesajte jer ce biti sve vodeno.
Pripremljeno brasno ponesajte sa kakaom i praskom za pecivo i to sipajte u to i mikserom izmutiti da se izjednaci sve





Pripremite tepsiju / formu
 Ja uvek kolace pecem u cetvrtastim formama  pa zato uvek  napisem forma a vi uradite kako vam odgovara,
Forma je otprilike velicine23x37 moze malo veca  ili manja za santimetar dva .
 Formu oblozite pek papirom
Peci 25 minuta  na 200 stepeni.Staviti kolac u vec zagrejanu rernu
Kada se kolac ohladi  preliti ga glazurom.
Dok se kolac hladi ja ga uvek pokrijem nekim peskirom za sudove da se nebi osusio previse .
Uzme duze vremena za hladjenje ali je patispanj mekan.





 Ispeceni i ohladjenom kolacu odstranim papir i vratim ga nazad u ist formu i prelijem glazurom.




 Glazuru napraviti tako sto sipati prvo mleka i secera a onda dodati izlomljene cokolade na kockice i mesati na laganoj vatri dok se ne istopi cokolada Skloniti sa vatre pa u to dodati maslac i ulje i mesajte kasikom dok ne dobijete glatku masu.
Sa tim preliti kolac Ostavite da se ohladi Isecite na kocke i skuvajte kafu jer ste je posle ovoga zasluzili.
Prijatno





Ne mogu reci da je sad nesto specijalno ali je testo mekano podseca na testo za ruske kape samo sto ima jaci ukus koji ostaje u ustima mnogo duze .Znaci sve zavisi od caja koji volite i koji koristite
.Sad se setih da bi bilo ukusno mozda sa cajem od minte i mesavina nekog vocnog.
Znam da cu praviti ovaj kolac cesce i verovatno cu isprobati sa raznim ukusima.
Moze da posluzi dobro oko bozicnih praznika jer onda mogu da se koriste zacini za medenjake u caju....bar cu ja probati...






Нема коментара:

Постави коментар