уторак, 22. новембар 2016.

Hleba sa rendanom sargarepom i dve vrste brasna


Lako, jednostavno a tako ukusno
.Ranije sam pisala o hlebu sa sargarepom ali sa nekim drugim sastojcima
.Sad evo jos jednog koji je mnogo jednostavniji za pravljenje.
Recept sam dobila na poslu gde radim od nase kuvarice Anne koja sprema jako ukusna jela i mesi odlicno a nikad me nije odbila kad sam je pitala za recept.Kod mene na poslu se ovaj hleba servira sa nekom vrstom corbe od povrca sa mesom .
Skoro da nema ukus sargarepe za one koji se boje i misle da nece biti ukusan ili mozda cudan hleb.Ovaj hleba je mekan i sutra dan i jako je dobar za uz neko kuvano jelo.
Moj sin koji se " plasi " povrca i voca u hlebu je jeo i rekao da je ukusan inace od svega sto ja pravim on vrlo malo stvari voli....Cudno neko dete...


Prednost ovog hleba je sto sve pomesate uzmete jaku i veliku varjacu i  izradite to koliko moze varjacom.Znaci nikakvo dugo mesenje da bi hleba bio ukusan i testo fino.




Potrebno vam je;

5 dec mleka
50 grama kvasca
150 grama otopljenog margarina
3 kasike ulja
3 kasicice soli
2 kasike  meda
200 grama rendane sargarepe na krupnije
5 dec brasna To vam je nekih 350 grama brasna
8 dec brasna grubo mlevenog razenog brasnaA ovo razeno krupno samleveno je oko 450 grama Ako vam je lakse u gramima.
 Mi ovde u Svedskoj merimo skoro pa sve na decilitre i vecina recepta je takva.

A ako nevolite razeno ili neko drugo brasno da kombinujete sa obicnim brasnom moze da se napravi samo sa obicnim belim brasnom.
Postupak:
Izrendati sargarepu

Brasno i jedno i drugo ( a mozete koristiti belo i razeno ili samo belo) stavite zajedno u jednu duboku ciniju / vanglu i pomesajte sa sargarepom i posolite .Ja volim slaniji hleba pa sam ja stavila malo vise soli nego sto stoji u receptu.

Otopite margarin u jednu serpicu i sklonite sa vatre,Zatim u  to stavite mleko i ulje med i  ina kraju kvasac To nesme da bude prevruce nego oko 37 stepeni
.
Razmuceno mleko , margarin i kvasac sipajte u to brasno i varjacom izradite dobro sve dok moze.


Kad nemoze vise ja sam ga jos malo rukom doradila mzda 1 minut.
Ostaviti da nadolazi 30 minuta

Ja sam podelila na pola testo koje je nadoslo i jedan deo razvukla oklagijom i zavila veknu ili rolat i stavila u podmazani pleh / formu za hleba To je slika ispod.

A drugi deo testa sam samo malo rastanjila onoliko koliko mi je bila forma velika i spustila u podmazanu formu pleh( kao na slici dole)

I onda sam zasekla nozem i jedan i druhi .Prvo malo pobrasnite ili noz ili hleba odozgo i zasecete ali ne do kraja 
Ustvari ovaj hleba se ne pece kao  vekna vec se samo rasporedi / spljosti rukom ili oklagijom kao pogaca u odgovarajucu formiú a to u ovom slucaju forma mora biti otprilike 30 x 40 najmanje i onda pre pecenja zaseci nozem /formiraj kocke kako ces kasnije seci ili lomiti hleb.
Znaci celo testo mozete napraviti u vecem plehu kao jedan hleb.



Sacekati da nadodje opet 30 minuta  i peci u vec zagrejanoj reerni na 225 stepeni 15 do 20 minuta u zavisnosti koliko je forma velika i hleb debeo Ako je forma manja i hleb deblji onda moze neki minut duze a ako vam je hleba tanji onda netreba jer ce se presusiti.
Ja ga nisam premazivala nicim jer u receptu nije stajalo ...a i izgleda pravo starinsko kad je takav.






Odlican za sendvice a jos bolji uz kuvano jelo ...




Нема коментара:

Постави коментар