среда, 18. јануар 2017.

Baba Radicini ustipci







Konacno sam nasla medju mojim starim papirnima i receptima od pre 30 godina recept za ustipke moje babe Radice.
Obozavala sam kad ih ona napravi i jedva sam cekala Ali   to je toliko trajalo kod nje da ona ujutru kaze pravim ustipke ( tiganjice) i onda se dan oduzi a oni nikada da budu gotovi Ali to je verovatno bilo zbog tog cekanja da  testo nadodje a ja sam jedva cekala ali imoram priznati bila je dosta spora .....
.U mom kraju ih zovu tiganjice ili ih je bar ona tako zvala. Uvek ih je pravila ili mutila varjacom ( to je meni bilo jako cudno jer je i hleba mesila varjacom nista rucno za razliku od moje mame) i nekoliko puta tako ode promesa pa ostavi da nadodju a ja cekam i cekam ...Uvek su bili jako veliki ili ja ih pamtim tako.Svi su ih jeli sa secerom jedino ja sam ih jela sa sirom ( volim slatke kolace ali nevolim ukus secera u ustima zato na svim mojim kolacima koristim prah secer)
Recept mi je dala ili ispricala jedne godine kad smo bili na odmoru i ja sam ga upisala ali sam ga posle zaboravila... pravila sam nekoliko puta dok su deca bila mala.   Recept  sam dobila sa sastojcima odokativno samo je bilo 3 soljice vode i 2 jaja a brasno otprilike tako da smesa bude gusca od smese za palacinke i redja od smese za hleba.
Posto sam dok su deca bila mala pravila nekoliko puta umesto soljica koristila decilitar i dobila smesu da bude dobra Mada su mi  se danas ucinili malo masniji nego ove druge sto pravim sa jogurtom  ...
Mozda to sad i nisu najbolji ustipci na svetu ali mene vezuju za detinjstvo i dok su vruci dobri su 











 320 grama brasna
2 jaja
3 dec vode
25 grama kvasca
1 kasicice secera
2 kasicice soli
I ulje za przenje Doduse moja baba je uvek to pravila na masti i cesto je pravila zimi valjda je tad imala vise vremena.
Rastpiti parce kvasca u 3 decilitara mlake vode dodati  kasicicu secera i kasiku brasna.Sve  to promesati i ostaviti petnaestak minuta na toplpm da nadodje.
U vanglu za brasno staviti brasno, jaja kasicicu soli i nadosli kvasac Sve to izraditi dobro varjacom pokriti krpom i pstaviti  da odstoji sat vremena
Posle sat vremena opet kasikom promesajte / izmesajte ,Testo za ustipke trba da bude redje od testa za hleba ali gusce od testa za palacinke i vadi se kasikom
Spremite ulje u jedan tiganj  i zagrejte.Kasikom umocenom u vodu vadite  testo i spustati u tiganj .Prziti dok ne porumeni sa obadve strane,
Mogu se jesti sa sirom ili ih poseceriti.

















Нема коментара:

Постави коментар