петак, 3. фебруар 2017.

Svesdki kolac sa safranom i badem masom





Ovo je tipicni Svedski kolac koji je jako popularan oko Bozica i zauzima pocasno mesto u nekim domovima koji vole kombinaciju safrana , kardemoma i badem mase.Mi  u kuci jesmo ljubitelji ovog kolaca  i pravim ga vec nekoliko godina . Mozda ne bas uvek za Bozic ali je u zimskom periodu je cest  gost u moijoj kuci To samo dokazuje da volimo  "slatke" kolace.

'
Testo

2½ decilitara mleka
1 gram safrana ( jedna kesica) ako volite inace moze i bez
25 gr kvasca
na vrh kasicice soli
½ decilitara secera
1 jaje
50 grama putera sobne temperature
7 - 9 decilitara brasna

kardamon ( kardemuma) mleveni pola kasicice


Na prvim slikama je filovanje sa badem masom  i safranom unutra u testu i zato je zuto testo A druge slike dole probala sam sa mnogo manje safrana a filovala sam jabukama koje sam predhodno izdinstala( isprzila sa secerom i cimetom)  Ukus je odlican ali kolac nije bio onako vazdusast kakav je bio prvi put verovatno su jabuke pustile malo soka pa je zbog toga Ali se pojeo i bio je socan.

Filovanje br 1

120 do 150 gram badem mase
50 grama putera hladnog
4 kasika secera
Ova smesa od badem mase se deli na 2 dela


Odozgo za premazivanje
1  jaje i
perl secer ili krupni / granule secer Doduse neznam dali ga ima kod nas ali ako nema onda mozete prah secerom posipati kad se ispece.





Prvo zagrejte mleko malo ( nesme da bude prevruce) i u to stavite safran da se otopi ili pusti boju ( ako ga koristite)
Zatim u to dodajte kvasac i kasikom razmutite kvasac i saspite to u ciniju u kojoj cete mesiti Dodajte sve ostales sastojke secer ,soli ,jaje ,margarin  / puter sobne temperature i u to dodajte brasno i mutite / mesite Ja mesim u masini za mesenje nekoliko minuta .Mozda vam nece otici vise od 7 do 8 dec brasna ali u ovom receptu stoji tako da ide od 7 do 9 dec
Ostavite testo pokriveno da nadolazi 1 sat,


Premesite malo  testo rucno na radnoj povrsini i  podelite na 3 jednaka dela i razvucite oklagijon na velicine 24 do 26 cm

Spremite formu velicine 26 cm sa obrucem koji se skida


Prvu lopticu  razvuci na pek papiru i sa tim pek papirom prebacila u formu
Onda preko toga izrendati badem masu  ( koju treba podeliti na dva dela) polovinu tog hladnog margarina i 2 kasike secera Stavite drugu razvucenu koru preko toga i ponovite postupak  Kada stavite zadnju koru onda stisnite malo testo sa strane  da udje jedno u drugo  Celi kolac podelite nekim nozem na 16 delova ( nemorate skroz iseci samo oznacite) jer ako isecete skroz onda ce vam izaci fil U sredini drskom od noza utisnite jedan krug / ripu ( imate dole na slici)  Ostavite da nadolazi 30 do 40 minuta.Premazati jajetom pre pecenja i ako imate taj krupni secer
U receptu stoji da se pece na 220 stepeni  medjutim to je prejako i samo zagrejte rernu na 220 a onda smanjite na 180 i pecite Kolac stavite u donjem delu rerne ja sam moj imala negde na polovini i zato me malo tamniji
Peci 30 do 35 minuta Ispeceni kolac ostavite da se malo prohladi  u formi .

Deluje komplikovano medjutim vrlo je jednostavno napraviti ga a i jako lepo izgleda

Duga alternativa je sve isto samo mozete bez safrana i mozete filovati jabukama Ja sam jedno 5 jabuka iseckala na male parcice i sa secerom i cimetom proprzila/ dinstala ili kako vec da nazovem to nekoliko minuta da jabuke budu mekane a saft iz njih nestane Sa tim filovati kao i u prvobitnom receptu .






















Нема коментара:

Постави коментар