петак, 17. фебруар 2017.

Hrskavi paj sa jabukama Äppelpaj





Ovo je kolac koji je moj sin dok je bio mali bar 3 puta mesecno pravio sam naravno uz moju pomoc  pri pecenju i pranju sudova  Ovo je nesto  sto je jako jednostavno i lagano / brzo spremljivo
 Ovde su deca u skoli jednom nedeljno pekla razne kolace na casu domacinstva (bar je tako bilo kad su moja deca bila mala) i cim bi dosao kuci on bi doneo malo kolaca da probam i recept i naravno morali smo obavezno da pravimo
.Ustvari bas ovaj kolac je uvek pravio sam .Moj muz je pre neki dan prokomentarisao da je kolac bio ukusniji dok ga je Stefan pravio
Neznam moracu da razmislim sta je hteo time da kaze  neznam ...dali je vreme da pauziram sa pravljenjem da pozele ili je vreme da Stefan ( moj sin ) udje u kuhinju ponovo .
Neznam kako bih mogla da ga nazovem u  prevodu ovaj kolac  To  je neka vrsta pite ali nije klasicna pita Ovde se zove smulpaj
Smul - mrve Paj - pita
Zato  sam mu zadrzala naziv " paj"



Potrebno je
 oko 6 jabuka
1 dec secera
1½ kasicica cimeta

Ja sam ovog puta imala jabuke u zamrzivacu  i bile su isecene na krugove posto ih je moj muz tako isekao jer je prvo izvadio sredinu od jabuke  onom " spravom " za to  Ali moze da se iseku i na listice.
Jabuke sam stavila sa secerom i cimerom prvo u jedan tiganj i izdinstala i dobile su zlatno braon boju i postale su mekanije
To je ustvari zbog toga sto se posle paj ne pece dugo i jabuke nece stici da omeksaju

Mozete ptobati i da ih ne dinstate prvo nego da ih isecete na tanke listice posecerite i stavite cimet i ostavite da omeksaju malo
Bilo za kako se odlucite da uradite sa jabukama u medjuvremenu ukljucite rernu na 225 stepeni Pripremite jednu vatrostalnu ciniju ( moja je bila velicine 20 x 30otprilike)
Stavite te jabuke na dno podmazane forme ( mozete podmazati samo malo puterom) onako gusto utabano( ima na slici dole)
Onda pocnite da pripremate " pokrivac " za jabuke

.





Postoje dve alternative
Moj sin je koristio samo brasno a ja sam koristila pola brasna pola ovsenih pahuljica Mozete probati sami sta vam se vise svidja.
Za pokrivac koji dolazi preko jabuka ide;

1½ dec ovsenih pahuljica ( ili mozete staviti 3 dec brasna samo)
1½ decilitar brasna
150 grama putera
1 decilitar secera
2 kasike vanilinog secera
U jednu cinijicu staviti secer, vanil secer i brasno i ovsene pahuljice
U to dodati puter na sinte parcice i rukom praviti testo od toga razbijajuci puter i sjedinjavajuci ga sa brasnom i pahuljicama i praviti " mrvice" Sad preko tih jabuka  rukama izmrvite to testo i njime pokriti celu povrsinu jabuka.
Staviti u rernu i zapeci na 225 stepeni 15 do 20 minuta da paj dobije zlatnu boju .
Toplo ili hladno sve jedno posluziti sa tecnim  vanil sosem ili nekom kuglom sladoleda
Sos od vanile mozete kupiti gotov .










Ako volite sumsko voce mozete umesto jabuka koristiti zamrznuto sumsko voce sa malo secera preko i onda pokrivac od ovsenih pahuljica preko
Prijatno i nadam se da ce vam se svideti ovaj jednostavni a tako ukusan i brzi kolacic
Pozdrav !




2 коментара:

  1. Tako jednostavan, a tako dobar.

    ОдговориИзбриши
  2. Da Suncice jako jednostavno a tako ukusno A prednost je sto moze da se pravi sa raznim vocem Neznam zasto ga nepravimo cesce Mislim da cu sledece nedelje posto radim napraviti sa sunskim vocem da imaju za vikend Pozdrav draga!

    ОдговориИзбриши