четвртак, 4. мај 2017.

Vocni kolac sa makom








 Nisam neki ljubitelj maka ali ovaj kolac  je odlican

 Bas zato sto je kombinacija maka i voca i za one sto ne vole mak kao ja  ovu varijantu  mogu da jedu,
Jako je socan a vrlo lak za pravljenje
Recept je od moje drugarice Ljilje i vec sam ga pravila nekoliko puta posle toga















Kolac moze da se pravi sa visnjama isto mozda je i ukusnije ali ja ovde visnje vrlo retko mogu da nadjem.
I kad ih nadjem kupim nekoliko kesa ali moj muz obozava pitu od visanja i obicno se potrose za to.
Zato sam ja pravila sa malinama moze sa svim sumskim vocem U svakom slucaju da   ne bude voce previse krupno nego onako da se ukuva i bude sitnije Lepse se kocke seku 














Ovaj kolac ima dve kore od kojih je jedna obicni beli patispanj a druga je napravljena sa makom


Kora br 1

3 jaja
3 kasika secera
3 kasika brasna
2 kasika ulja
½ kasicice praska za pecivo

Umutiti belanca sa secerom kao za puslicu( dodavajuci secer postepeno) i izmutiti  zumanca i dodati zumanca u belanca muteci pa dodati ulje. Iskljuciti mikser i dodati brasno i prasak za pecivo i rucno promesati
Sipati u mali plehic koji je oblozen pek papirom Pleh je dimenzija 27 x17 ili nesto slicno samo ne mnogo manji jer ce onda kolac biti ili patispanj biti debeoZnaci mozda i santimetar 2 veci nego moj A mozete ga napraviti i u okruglu tepsiju  isto ce biti dobro
 Jer onda mozete seci kao parcice za tortu.
Peci na 180 stepeni 20 do 25 minuta
 Ostaviti koru da se hladi dok pecete drugu koruU svakom slucaju kore trebaju biti dosta tanke ne vise od jednog prsta debljine Meni je sad zadnji put ova kora sa brasnom bila malo deblja dok je ona sa makom bila bas kako treba










Kora br 2

3 jaja
3 kasika secera
½ kasicica praska za pecivo
100 grama maka

Umutiti belanca penasto kao za puslice dodavajuci po malo secera u to.
Dodati umucena zumanca muteci i dalje mikserom Zatim dodati mak sa praskom za pecivo ali promesajte rucno
Peci u  plehu iste velicine / istom na 180 stepeni 20 do 25 minuta
Peceni patispanj izvucite i odstranite pek papir
 Oprati pleh u kome ste pekli da bi posle vratili kolac unutra da fulujete .












Vocni krem:

500 do 600 grama  sumskog voca  ( ribizla / malina borovnica ili vec taj mix koji ima da se kupi)
2 decilitara vode
6 kasika secera
2 pudinga od vanile
I vrlo malo vode samo da razmutite ta dva pudinga u to


Staviti voce , secer i vodu da kuva nekoliko minuta  A posebno razmutite 2 pudinga u vrlo malo vode sto manje i kada voce prokuva stavite puding i smanjite vatru i zakuvajte puding
On ce se brzo stegnuti  Ako vam se cini da je mnogo gusto dodajte kasiku dve vode i napravite fini glatki krem koji posle trebate da premazete izmedju dva patispanja.

Krem  treba da bude vruc / mlak dok ga sipate i razmazete na prvoj kori
Prva kora je zuta
Pa dolazi krem  pa dolazi kora od maka
Gotovi kolac preliti / premazati sa 150 grama cokolade koju otopite u serpici sa nekoliko kasika slatke pavlake ili mleka ako nemate slatku pavlaku kod kuce,

Kolac nije mnogo veliki ali dobiju se bar najmanje 12 do 16 kocki zavi kako ih secete ako budu vece onda manje parcica ako manja onda vise,Ali vredi probati jer ca vam se svideti naravno za one koji ga do sada nisu pravili kao ja,








Cokolada za prelivanje kolaca sa malo slatke pavlake i najmanje 150 grama cokolade







Slaganje kolaca / tortice


























11 коментара:

  1. -Od običnog kolača, napravi ste seminarski rad!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa sad da je bas obican kolac ne bi rekla Bio je jako ukusan a i slike su odlicne Kad trazim recepte nekog kolaca ili necega volim da vidim slike postupka i to me dosta privuce Ako naletim samo na tekst i sliku gotovog proizvoda ja idem dalje i trazim nesto drugo jer je dosadno citati tekst bez slika To je moje licno misljenje
      Mislim da zato i postoje blogovi i dobra objasnjenja sa puno slika

      Избриши
  2. Upravo tako, ne seminarski već doktorat. Kao da recepte čitaju debili. Toliko fotografija! Trebali ste slikati one koji jedu. Gluposti!!!

    ОдговориИзбриши
  3. Vidim ocigledno se nekome ko posecuje moj blog ne dopada to sto vidi Moj savet je nemorate ulaziti na stanicu ako vam nije zanimljiva Ili to radite da bi mi samo napisali nesto negativno Vidim da u roku od mesec dana predpostavljam ista osoba ili dve koje imaju isto misljenje nemaju nista pametnije nego da kritikuju Ako vec hocete neku diskusiju ili imate neku primedbu bilo bi lepo da napisete i ime pa da diskutujemo
    Ovo je moj blog pa mogu staviti i slikati sta ja hocu Pa dobra ideja mozda cu jednom i slikati nekog dok jede nesto sto sam spremala Posto su to gluposti nemorate ih ni gledati ni citati
    Mozda covek ne treba da reaguje na ovakve stvari treba ignorisati ali posto je bas na istom receptu predpostavljam da je sa namerom

    ОдговориИзбриши
  4. Divan kolac i bezveze komentari, bas ima raznih, zluradih ljudi.
    Ne sekirajte se Jadranka, samo napred!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti draga Tamarana podrsci
      Nije da sam ja preterala u objasnjenju nego ima zena koje vole da pogledaju slike i sve im bude jasno a naravno ima onih pametnica sto sve kapiraju brzoi znaju svwe Ma svaka cas ja nisam neka pametnica ja volim da


      objasnim a i kad nesto pitam ili trazim neki recept volim dobro objasnjenje i bude lakse za pravljenje

      Избриши
  5. Ja bas volim kad neko detaljno objasni. Voli i kad napiše koji tip brašna koristi, koliko je grama jedna kašika otprilike. Za mlade kuhare koji žele da ipak nešto sami naprave svaka informacija je dobro došla. Kad ti jednom kolač ne uspe, svi uglavnom posle kupuju. Gubimo naviku spremanja domaće hrane i hranimo se malo ljepsim smećem iz marketa. A kolač ću praviti 12. 1. Pa cu videti.

    ОдговориИзбриши
  6. Ove "sveznalice", što su se naučene rodile, ne razmišljaju o tome koliko mladih ljudi danas na ovakav način uči da priprema jela. Jedno je tekst i priča, slika je da se vidi kako to treba da izgleda.

    ОдговориИзбриши
  7. Kolac sa slikama ili bez njih je fenomenalan,mi obozavamo mak i vocne filove takodje,ja cu ga sigurno napraviti,nadam se da ce mi uspeti,a oni koji su toliko pametni neka pokusaju napraviti i u slikama postovati kako je uspelo,posle mogu negativne komente ostaviti

    ОдговориИзбриши
  8. Kolac je super,mak u kombinaciji sa vocem i cokoladom,top!!komentari pojedinaca su bas bezobrazni

    ОдговориИзбриши