понедељак, 10. април 2017.

Uskrsnja slatka pletenica



Slatka pletenica sa kandiranim vocem za Uskrsnji dorucak
Jako ukusna samo je malo vise  vremena potrebno da se napravi
.Zato sam je isprobala neki dan ranije Stavila u zamrzivac  i izvuci cu je malo ranije ujutru i zagrejati u mikro talasnu,da isprobam .
Recept je uzet sa Colinarke i pise da moze da se zamrzne i da moze da se zagreje pre serviranja malo u mikru ili u rerni.Znaci nista nas ne sprecava da je napravimo ranije
Ili zasto ne za vikend uz popodevnu kaficu
.Testo je odlicno i meni je bas toliko otislo brasna koliko stoji Probala sam mnoga testa sa kvascem svih ovih godina ali nisam bila zadovoljna uvek
.Svaki hleba kolac strudla je dobar odmah dok je vruc ...ali  malo je njih dobro dan kasnije A ovo je jedno jako dobro testo.
Volim takve recepte.
Kao sto rekoh posto  za Uskrs uvek ima obaveza ujutru pre rucka pa se nestize nista extra onda je ovo odlicno  Meni odgovara jer mi spavamo duze doruckujemo kasno pa nam odlicno dodje jedno takvo pecivo sa kafom da izdrzimo do rucka.







Potrebno vam je za nekih 9 pletenica Moje su malo vece nisu bas male )

40 gr svezeg kvasca
170 ml mleka
500  gr brasna U prvobitnom receptu je bilo dve vrste brasna glatko i  i ostro ali sam se ja odlucila da koristim isto 
100 grama secera
100  grama maslaca sobne temperature U receptu takodje stoji 50 grama maslaca i 50 grama masti ( ja mast nemam i ne koristim ) pa sam stavila maslac .
2 jaja
1 zumanac
1 vanil secer
1 kasicica ekstrata ruma
korica od 1 narendanog limuna
i korica od 1 narendane pomorandze
1 kasicica soli
100 grama kandiranog voca
 Ja sam imala samo susenje kajsije koje su mi ostale od Bozica i njih isekala sitno i imala suvog grozdja








U ciniju za mesenje stavite brasno (od tog brasna ostavite nekoliko kasika na stranu da posle kad prebacite na radnu povrsinu mozda ce vam trebati .),soli secera zumanac jaje vanilu, rum narendane korice od limua i pomorandze
U stvari sve sem kandiranog voca

 A u  polovinu toplog mleka stavite da kvasac malo se otopi i stvori pena i mesite mekano testo postepeno dodavajuci ostatak mleka i zamesiti
 Nekad ode svo brasni nekad ne
Prebaci testona radnu povrsinu i nastavi mesiti jos 6 minuta i ako vam je testo dobro  netreba vam vise brasna
 Tao neka odstoji 1 sat i 30 minuta
Nadoslo testo rukama rastanjite ( kao na slici) i u to testo stavite kandirano voce   Vidite na slici ja sam stavila testo na radnoj povrsini isbocla rukama ubacula kandirano voce u to I onda lagano premesite / umesite da vam to voce udje svud u testo.

Pokrite krpom i sacekajte 30 minuta,







E sad kas je premeseno i odstajalo jos 30 minuta sad svo to testo podelite na jednakih 10 komada i vaki treba da vaga otprilike oko100 gr
Svaku od tih loptica sto ste pripremili razvucite malorukama  pa smotajte kao pismo na  i stok zapad a sad ga ponovo razvucte rukama opet i sklopite suprotno od onog pre Znaci  i sklopiti sever jug
Na ovaj nacin ce testo biti puno mekse.



Kada sam ih zavrsila sa savijanjem dobila sam ovakve oblike testa,

a onda sam svako testo podelila po duzini na pola
I svaku ti polovocu razvaljaj rukom u dugacaki valjak( videcete dole ispod na slici)
Znaci trreb da dobijete 20 dugacjih traka koje ste dobro urolali  Slika dole pokazuje.
A zatim ih uvijati dve po dve kao na slici dole


Sad te duzine stavi ukrsti dve i motati sve dok se ne urola i dobije ovako


Zatim kad ste ih uvrteli vi ih spojite dobro da se ne rasturaju Testo je dobro i zahvalno pa pokusajte da ka zalepite jedno za drugo





Stavite malo alu folije umotane kao lopticu izmedju da se taj krug pri nadolazenju nebi sastavio

Peci slobodno sa folijom izmedju
Sada ih pokriti cistom krpom i ostaviti da nadodji sat vremena


Sad napravite smesu/ preliv kojom cete preliti ili premazati pletenice pre pecenja
A pravi se ovako

Glazura

100 grama secera
vode po portebi
50gr brasna
1 vanil secer
 Razmutite sve to i mazite preko nadoslih pletenica cetkicom po celoj pletenici.Nesme da bude puno tecno Kad pomesate secer i brasno onda dodajte nekoliko kasika vode,







Sada kad ste premazali tom glazurom sad pospite secerom u prahu pletenice i kristal secerom

Peci vencice u vec zagrejanoj rernina 180 stepeni 12  do 15 minuta
Mozda ce vam biti potrebno na polovini pecenja da okrenete pleh u rerni na drugu stranu da dobiju lepu boju-.
Ispecene kolace izvadite i sacelkajte neki minut  da se malo prohlade
.E sad mozete ih napraviti dan dva ranije i staviti u zamrzivac potpuno hladne koje cete umotati u plasticne kese da bi zadrzale svoju vlaznost a kasnije sa,mo malo zajedno sa kesom  zagrejati u mikro sporetu neki minut
 Ili ne morate ih uopste zagrevati ako ih izvucete na vreme Stvar ukusa
Probajte i jedno i drugo
Ako se odlucite da ih smrznete onda ih izvucite sat vremena ranije iz zamrzivaca





Ovo odgovara kao jutarnji kolac uz kafu i uz prva jaja
Prijatno
I necete se pokajati jer ako ih dobro umesite videcete kako je testo dobro oi bicete zadovoljni Neznam ali ja jesam.
Prijatno

Sad sam uspela da uslikam ovoliko a kad ih budem pravila sledeci put mozda ce biti vise slika koje cu dodati ovde.

Pozdrav!













1 коментар:

  1. predivno tako dobro opisano i u slikama prikazano da i svaka pocetna i mlada domacica moze napraviti

    ОдговориИзбриши