субота, 22. април 2017.

Lenja pita sa sljivama



Lenja pita je nesto sto je bilo jako popularno kad sam ja bila mala i moja majka je pravila stalno ..
A onda sam ja jedno vreme nekih 90 godina pravila vrlo cesto dok su deca bila mala a bilo je lagano napraviti imati kolac u kuci kad neko dodje

Bilo je tu raznih recepta koje sam koristila Imala   sam recept moje mame Recept moje tetke koji sam dobila kad sam dosla ovde  Pa onda recept jedne drugarice sam pravila cesto  .Pa onda negde u svesci nadjoh lenja pita sa jabukama i rendanom koricom od limuna ili pomorandze.
U receptu su napisani samo sastojci koji se koriste ali ne i postupak  i nisam bila sigurna dali su mislili da se korica renda u jabuke kao fil ili se stavlja u testo..Ja sam odlucila da stavim u testo .






Potrebno je za testo:


150 grama margarina
2 jaja
250 grama secera
1 vanilim secer
1 prasak za pecivo
oko 500 grama brasna
5 -6 kasika mleka
Narendana korica od jednog limuna




Umutiti margarin i secer  . vanilin secer dobro pa dodati jaja i rendanu koricu od limuna i na kraju dodavato brasno malo po malo  koje ste pomesali sa praskom za pecivo .Meseci i dodavajuci 5 kasika mleka.
Mozete mesiti rucno celo vreme Ali ce trebati vremena i bice vam teze a ja obicno zamesim u  mojoj masini i onda ga posle samo malo rucno izradim da bude glatko.
Izradjeno glatko  testo podelite na 2 dela
Razvucite prvo jednu koru oklagijom koju stavite na dno forme / pleha u koji cete peci .On treba da bude otprilike dimenzija 20 x 30
 Zavisi koliko visoku ili tanku lenju pitu zelite Mozete uzeti manji ili veci pleh

Onda odozgo stavite pripremljenu smesu  visnje . jabuke ili sljive ili samo neki dzem to zavisi od vas
Sada razvucete i drugo testo i spretno polagano stavite preko toga ( slika dole) Meni je islo  dosta dobro i nije bilo vecih  problema.
Malo ga rukama stisnite da se izjednaci inace nekad se i pocepa pa ga onda malo rukom izglacamo

Nekad umutim samo belanac  ( dok zumanac sacuvam za nesto drugo a mozete premazati i celim umucenim jajetom  )dobro penasto i premazem lenju pitu odozgo da bi izravnala te neravnine a nekada ne jer ona i treba da izgleda malo starinska rusticna Jer i onako preko toga dolazi secer u prahu
Peci od 20 do 25 minuta

Prvo ukljucite rernu na 200 stepeni pa ako treba zadnjih minuta smanjite na 180 a mozda necete morati da smanjujete

.Zavisi od sporeta  u svakom sluvcaju treba da porumeni i dobije braon zlatnu boju.



Potrebno za fil:

Voce po vasem izboru ja sam sada pravila sa sljivama koje sam imala u zamrzivacu i bilo je bogami mao vise od kg.
Mozete koristiti jabuke. visnje ili sljive
Ja sam imala oko kilogram sljiva podeljenih na polovine u zamrzivacu. Plasila sam se  da ce biti tvrde i suve ako ih stavim samo tako kao  sto bi stavila visnje ili jabuke odlucila sam da ih malo prokuvam
Nisam napravila dzem od njih ali su bile mekane ( videcete sliku dole)
  A  vi mozete da uradite kako hocete


A onda spontano kako samo ja umem odlucila da napravim sa jagodama koje su bile u zamrzivacu i bile su jako krupne.pa sam morala da i njih malo prokuvam da bi se opustile I posto je bilo vodeno ja sam stavila jedan puding od vanile u te jagode i dobila kremu...Nije bilo lose
I jednu sa jabukama i cimetom....
Tako da sam napravila 4 lenje pite  i  kada sam ih ispekla isekla na kocke nesto stavila u zamrzivac nesto dala deci i tako

Vi mozete napraviti sa cim hocete ovo su samo bili predlozi
 Ustvari ovo je bilo to sto sam imala u kuci a resila da ispraznim zamrzivac Ispraznila sam ga od raznog voca i napunila raznim lenjim pitama.



















Ovo gore je ta prva koja je napravljena sa sljivama


A ovo su napravljene nahnadno

Onda sam se setila da imam alu forme koje se peku i koriste u rerni i ispekla u njih Lagano nema pranja tepsija samo se baci kasnije ali i moze  kad se ohladi direktno staviti  u zamrzivac.
Ja imam ove forme uvek u kuci manjei  vece velicine jer nekad napravim previse kolaca ili hrane pa kad cerka radi i ne stize pored dece ponekad dobije gotov kolac u ovoj formi.













Нема коментара:

Постави коментар