уторак, 7. јул 2020.

Sir sa zacinima




Recept za brzinsko spremanje sira sa raznim dodacima po vasem ukusu
Bude gotov za maksimalno dva do tri sata i moze se jesi

Mene je vise  ukusom i izgledom podsetio na mozarelu jer je dosta postan ali sam uporedjivala recepte mozarele i sira i ovaj recept je pod nazivom domaci sir / mladi sir 

Recept je uzetet sa insta stranice Svetlane Tatic i vredelo je isprobati  Gledala sam ga nekoliko dana i posto sve sastojke za sir imamo u kuci nije bio problem napraviri

Ja sam ranije nesto slicno pravila i mislim da ga mozete naci pod imenom" sir na moj nacin "na mom blogu
U svakom slucaju ovaj se pravi  brzo , moze bez zacina , sa zacinima , slani ili za one sto ne vole slane sireve moze bez soli

U stvari mozete da experimentisete onako kako vam odgovara
Ja pravila vec nekoliko puta i moj muz preferira sa ljurom alevom krupnom paprikom a ja sa oreganom ili persunom i belim lukom

Od jedne litre mleka dobijete ( nisam merila) ali mozda nekih 300 grama sira  Jednu grudvicu Taman odlicno da se brzo pojede i napravi nova tura



Ovako izgleda kad se kuva / skuva i pre sipanja u cedaljku


Recept

1litra mleka
1 celo jaje
1 zumance
1 kasicica soli ( ja licno mislim da je bez ukusa sa tako malo soli ali ukusi su razliciti)

200  gr kisele pavlake ili kiselog mleka ( ja koristila kiselo mleko )

1 kasicica nekog zacina koji se odlucite da koristite ( aleve paprike ili oregana ili mirodjije )

Ako se odlucite da u jednu smesu stavite i alevu papriku i mirodjiju onda opet samo jedna kasicica te mesavine( tako stoji u prvobitnom receptu)

Ali kao sto rekoh ja ne bi bila ja ako ne bi probala drugacije ja sam stavila vise a nisam mesala zacine nego napravila posebno dva sira i nisam ga drzala u surutki nego ga prelila pri serviranju sa marinadom od ulja i persuna i belog luka

  Postupak

Sipati mleko u serpu i pustiti da provri pa kad provri skloniti sa vatre

U posebnom sudu / cinijici umutite jaje, zumance soli kiselog mleka i zacine( rucno  ) a zatim vratite mleko sada na laganoj vatri i polako mesajuci sipajte tu pripremljenu smesu u mleko Ostavite na ringli uz mesanje kasikom  nekih 5 minuta
Od toga se naprave male sitne grudvice  kad mleko / smesa pocne da kuva

U cedaljku postavite gazu i sipati sir u gazu  ,formirajte lopticu i stegnite gazu u  cvor i ostavite da se cedi da sva surutka izadje iz sira i sir postane malo tvrdji ( nije bilo potrebno cedjenje vise od sat vremena
Cedaljku mozete staviti preko neke serpe da bi zadrzali i sacuvali surutku u kojoj cete kasnije da drzite sir
Ako odlucite da drzite sir u surutki tu surutku sa serpom vratite na sporet stavite soli po ukusu i pustite da provri
onda ohladite tu surutku i posle drzite sir u njoj u frizideru

Ja to   nisam uradila nego sam surutku prosula i samo stavila loptice u cinijicu  i pokrila strec folijom Posto smo mi brzo koriztili sir i ja sam se odlucila za marinadu od ulja soli i belog luka i persuna ( moze umesto persuna oregano)

Posto sam ja koristila kiselo mleko ( mislim da zbog toga ) a ne pavlaku sir je bio malo posniji  i onda sam dobila ideju to sa marinadom pri serviranju

  Mozete a i ne morate To je vise bilo za meze servirano tako
Vi uradite kako hocete to je samo predlog



Cedjenje prokuvanog mleka u platnenoj cedaljki




Pravljene dve ture svaka za sebe











+






Preliv koji sam koristila je obicno ulje po zelj( maslinovo ili suncokretovo ili uljana repica ) pomesano sa malo ispresovanog belog luka i persuna ...a moze beli luk i oregano


To sam koristila jer mi je sir skroz posan i da bi pojacala ukus to mozete i ne morate
ja obicno i kad koristim kupljenu mozarelu isto upotrebljavam to








 Paproka koju sam koristila ljuta i krupna
















 A sinoc kad sam dosla sa posla u 10  vecerala sam samo ovo,,uz jedan prepeceni tost hleb ,i naravno to nije preporucljivo pre spavanja jer je ujutru cela soba mirisala na beli luk.....ali je bilo ukusno





















Нема коментара:

Постави коментар