среда, 16. новембар 2016.

Sipana pita

Jako praktican , ukusan  i jeftin kolac
 Vec godinu dana moja fb prijateljica Mirjana i ja pricamo sta ce ko od nas da sprema i dajemo jedna drugoj ideje i ona  o ovom kolacu prica vec godinu dana i ubedjuje me da probam  ali ja sam bila jako skepticna jer nikako mi nije bilo jasno kako napraviti kolac bez jaja i bez tecnosti.Jedina razlika sto ga Mirjana pravi sa zejtinom ( posna varijanta ) a ja ga pravim sa 150 grama margarina isecenog na listice odozgo......
Na  kraju sam ipak odlucila da probam i nisam se pokajala
Ne da sam ga pravila jednom nego vec dva puta i to jednom sa jabukama a drugi put sa  visnjama i malinama
 Sve isto suvi sastojci samo  visnje umesto jabuka, A  posto nisam imala dosta visanja stavila pola kg   malina smrznutih  i pola kg visanja ( sve skupa sam imala oko 1 kg ) ( sve sam to odmrzla i posecerila i pustila da malo pusti tecnosti kao i jabuke i sa tim filovala.

A dole ispod imate recept sa jabukama



 



Suvi sastojci ;


2 case  ( od 200 ml) brasna znaci  400 ml
2 case griza
1 casa secera
1 vanilin secer
1 prasak za pecivo


Fil od jabuka;

1,5 kg neociscenih jabuka
1 casa od 200 ml secera ( moze i manje ako nevolite puno slatko)
malo cimeta
 2 vanilina secera

Za odozgo 150 grama margarina isecenog na listice / kockice svud preko celog kolaca

Postupak
:Prvo ocistite i izrendajte jabuke pa dodajte u njih secer , vanilin secer i cimet Ostavite nekih 15 minuta da jabuke puste tecnost.

Pomesati brasno, griz secer, pecivoi vanil secer skupa u jednu ciniju.
Pleh dimenzija 30 x 20 pomazati margarinom
.Suvu smesu od brasna podeli na 3 dela.
Na dno pleha stavite prvu smesu ravnomerno( ima dole na slici)
Jabuke podeli na dva dela
preko toga stavite polovinu jabuka Smesa treba da bude socna da ima onog soka pa sipati i njega malo da bi uz njegovu pomoc suvi sastojci se skavasili.
Stavite drugi deo suvih sastojaka preko jabuka ravnomerno
Preko toga stavite ostatak jabuka sa sokom od jabuka ako su pustile .I na kraju stavite ostatak / zadnje suve sastojke odozgo.
Preko toga poslazite ravnomerno margarin isecen na male kockice .
Tako pripremljeno staviti u zagrejanu rernu.

















Peci na 180 stepeni  nekih 40 minuta ali posle 40 minuta proverite pa mozete jos deset minuta peci ako vam izgleda odozgo puno mekano
Ako se stvorila hrskava korica ravnomerno onda je gotovo.Ali pazite ujedno da vam krajevi ne izgore

Pecenu pitu ostavite da se ohladi pa pospite seecrom u prahu  I  isecite na kocke,


Ovo su slike pite sa visnjama i malinama








 Izgled nije bas onakav kakav sam zelela jer se dosta mrvi dok se sece ali ukus je odlican ....mada mom muzu koji obozava pite sa visnjama ovog puta se vise svidila pita sa jabukama...
A ako se odlucite da probate vi odlucite sami mada sada kad razmislim i ja mislim da je sa jabukama bilo bolje za secenje a i ukusnije....Verovatno sto jabuke puste tu tecnost koja se koristi i nevbaca se a maline/ visnje nisu pustile tecnosti dovoljno mozda je bolje samo sa visnjama  a imam utisak da sam ih stavila i malo previse ...neznam mislim da su jabuke bile savrsene ...savrsen ukus da je moj degustator / muz mislio da imam ratluk u smesi pojma nemam zasto je to mislio ....znaci da je bilo dobro





Нема коментара:

Постави коментар