уторак, 8. новембар 2016.

Posne sarmice od vinovog lista

Ovo sam pravila pre neki dan da bi isprobala pre slave.
Rezultat odlican
Mesavina sastojaka  Balkana  i orjientalne ideje
Za rodjendan moje unuke deca su narucila ovakve slicne sarme punjene ali mesom ali napravljene od zene koja je iz Iraka Bilo je jako ukusno
 Ja sam probala da napravim slicno  ali  posno.
Ali ne klasicno ono posno sa krompirom , pirincem i sargarepom kao sto obicno pravim..ovog puta sam stavila malo i drugih sastojaka koji bas nisu tipicni za posnu Srpsku sarmicu od vinove loze
Koristila sam plavi patlidzan , cedjeni limun  i puno persuna ,sitno seckani paradajz, pirinac, crni luk.
I naravno za razliku od orijentalnih oni ne prze sastojke pre spremanja ( bar sam tako videla na nekoliko recepta)
.Gledala sam dosta recepata gde se sve samo sjedini i ne dinsta pre spremanja nego napuni i kasnije pece/ kuva ja sam prvo sve malo prodinstala i kasnije punila listove uvijala i zapekla u rerni.
No da pocnemo iz pocetka.
.


Isprziti dosta crnog luka dodati nekoliko soljica opranog pirinca ( zavisi koliko cete praviti sarmica) dodati zacina c, iseckani paradajz na sitne kockice i jedan plavi paradajz iseckan na vrlo sitne kockice ( doduse ja sam imala plavi paradajz kupljen u tegli vec iseckan i isprzen) dosta persuna najradje svezeg sitno iseckanog najmanje saku seckanog persuna ( ja sam imala smrznuti sad za probu)
Posoliti i pobiberiti po svom ukusu i puniti male listove od vinove loze
Ja nisam sama stavljala listove vec su kupljeni i svi su bili dobri ni jedan nisam bacila.











 Iseci ove peteljkice / drskice na listovima...




 U jednu vatrostalnu ciniju / tepsiju staviti po dnu paradajz isecen na kolutove ( ja nisam imala dovoljno paradajza pa sam ostatak stavila krompir) A to je da sarmice se nebi zalepile za dno a i radi ukusa od paradjza a krompir se skuva/ ispece i moze se jesti sa sarmicama ujedno,

 Preko toga slagati zavijene sarmice do kraja cinije



 Ja sam nalila vodom preko njih da plivaju i onda sam napravila laganu zaprsku sa malo brasna ulja i aleve paprike  i zacina c ili samo soli....
Prelila preko toga odmah.
Pokrila alu folijom  i stavila u rernu na 1 sat na 180 stepeni.
Onda sam sklonila foliju i zapekla ih jos 10 minuta Ta vod koja se vidi na slici se ukuvala i dosle su samo sarmice bez safta ali su bile jako ukusne Listovi nisu bili zilavi i bili su taman odlicni ....
Nisam uspela da uslikam kad su bile gotove jer sam morala na posao a kasnije zaboravila

 Ovako je izgledalo pre nego da je islo u rernu.

 Ovo je bilo za probu a repriza ce biti za Svetog Nikolu.....
Prijatno ako se odlucite da probate ...mislim da malo iscedjenog limuna i taj plavi paradajz daju smek da nije bas bas klasika....
Nesto razmisljam da sledeci put ubacim malo pecene sitno seckane crvene paprike one sto pravimo salatu od nje ali samo malo da probamo ukus....

Нема коментара:

Постави коментар