субота, 20. фебруар 2016.

Torta sa celim jabukama

Ovo je torta / kolac koji je bio popularan pre mnogo godina  iz mojih mladjih dana posebno na jesen kad smo imali jabuke u dvoristu....Ja sam ga samo jednom pravila sama davno  dok su deca bila mala .Inace recept je uzet od moje tetka Radice koje nema vise medju nama  a i moja mama ga je pravila u malo izmenjenoj varijanti sa ratlukom umesto oraha ..
Kolac je jos ukusniji kad se napravi dan ranije pre serviranja jer bude jos mekaniji i socniji.







Prvo oljustite 7 do 8 jabuka i izvucite im sredinu i plus jos jednu jabuku koju isecete podelite na  toliko delova koliko imate jabuka ( da bi tu podeljenu oljustenu jabukiu stavljali u te cele jabuke)
Podmazati formu velicine 22 cm margarinom ili puterom i poredjajte ovako jabuke izvadjenih sredina ( kao na slici ) jabuke napunite smesom koju ste pripremili od;
4 kasika secera 2 kasike cimeta 2 kasike mlevenih oraha  i time napunite jabuke ali ne do kraja nego da ostane mesta da u to stavite jos jednu jabuku koju ste isekli na parcice i preko toga staviti po malo parce margarina.
Ako volite da experimentisete mozete staviti suvo grozdje mozete napuniti samo ratlukom k voli ratluk ima dosta varijanti samo masti na volju i naravno sta ko voli .



 To otprilike treba da izgleda ovako.


 Zatim staviti u vec zagrejanu rernu na 180 stepeni nekih 15 do 20 minuta.
Jaubke treba da budu mekane ali ne previse.


U medjuvremenu napravite smesu za patispanj.

Potrebno je :
5 jaja
5 kasika secera
5 kasika brasna
 2 kasike ulja
 malo praska za pecivo
Ja sa m mutila secer i jaja zajedno i kad je bilo gotovo penasto dodala brasno i pecivo i na kraju dodala 2 kasike ulja.
Mozete probati da umutite samo belanca a posebno zumanca i jaja pa da sjedinite ja nisam ja sam se odlucila za jednostavniju varijantu tako da vi uradite kako hocete.
Kada su jabuke u rerni omeksale onda izvucete iz rerne i prelijete ih onom smesom za patispanj.
Vratiti nazad u sporet i peci na 180 stepeni nekih 30 minuta.
Peceni kolac izvucite i ostavite neki minut da se odmori pre nego da ga okrenete na tacnu iz koje cete ga servirati.
Ja sam koristila formu kojoj se skidaju stranice.




 U medjuvremenu dok se torta pece napravite krem za kolac koji se pravi od jednog pudinga skuvanog na mleku .Mozete koristiti vanilin puding a ja sa koristila od slatke pavlake
Kada se sluvani puding prohladi onda ga izmiksajte / sjedinite sa 150 grama neslanog putera/ margarina i 100 gr secera u prahu . .Neko voli sladje neko ne ali obavezno stavite secer u prahu a nemorate onda stavljati secer dok kuvate puding. Kada se torta ohladi  premazati je sa tim kremom i ostaviti u frizider da se skroz ohladi .Pre serviranja umutiti slag  i izfilovati tortu.
4
 Za krem od pudinga je potrebno;

1 kesica pudinga po zelji 8 vanila slatka pavlaka karamel)
malo manje od pola litra  mleka
4 kasika secera
150 grama neslanog putera
100 grama secera u prahu
plus  2 kesice slaga za odozgo umucene sa mlekom po receptu na kesici ili  kiselom vodom
I  to je to vrlo jednostavno a jako ukusno i moze da stoji nekoliko dana nepromenjenog ukusa,







2 коментара: