среда, 9. новембар 2022.

Bezglutenski hleba sa susenim vocem

Imam trenutno problem sa kompjuterom koji nece da spara slike iz telefona i nismo uspeli da sredimo vec nekoliko meseci Sin mi je obecao da ce uskoro biti sredjeno jer mi sklapa nove komponente za komp koji cu samo da koristim za blog i do daljeg su tekstovi bez slika ali cu ih ubaciti naknadno

 

Razumem da recept bez slika nije tako puno atraktivan kao kad ima slika , ja prva ako trazim nesto radje pravim nesto sto ima sliku  sa receptom nego bez slike


Posto me je dosta njih pitalo za ovaj recept ovog hleba da ne bi pojedinacno pisala ipak sam odlucila da izbacim na blog  pa da same potrazite  , jer tako mi je lakse.... 


Svi koji imaju problem sa glutenom u ishrani znaju da umesiti bez glutenski hleba nije lak posao

A oni koji su jeli do skoro obican hleba i obicno brasno  pre nego da su primetili da su alergicni kao moja cerka znaju da ovo nije uopste isti ukus niti tekstura testa 

 

Na ovom polusladunjavom hlebu skoro da se ne primeti to ...

Nije lako dok se ne pronadje pravo brasno i da ne bi eksperimentisali i  bacali ili dobijali los hleba vazno je nabaviti dobro brasno  mesavinu nekoliko bezglutenskih brasna A to vec postoji da se kupi Za one malo upucenije sto znaju malo vise od mene u tome moxda mogu i sami da kombinuju brasna( sastojke za brasno ) ja sam skroz  pocetnik i najlakse mi je kupiti brasno vec pripremljeni mix

Nisam neki expert da objasnjavam nego trazim  razne recepte i obicno kupim i koristim to brasno koje stoji u receptu

Recept za ovaj odlicni na oko a jako ukusni hleba bez glutena sam pronasla na jednom svedskom blogu.....

Pravljenje ovog bezglutenskog hleba sam pocela skoro  i obicno ga pravim ponekad cerki . inace kupiti je isto alternativa ali domace je domace.....

Desavalo se da kupim brasno koje kad se zamesi izgleda kao lepak masa ili plastelin za igranje

Ne znam kakvih brasna ( proizvodjaca) ima u raznim zemljama ali ovde se meni najvise svidja Finax i sa njim obicno pravim , mada sam probala i neke druge

U nasim zemljama na Balkanu znam da ima Schär a verovatno ima i dragih alternativa U ovom hlebu treba da ima 220 gr finog mixa i 180 gr grubog brasna i puno raznog susenog voca i semenki

U stvari mozete zameniti te semenke i suseno voce onim  koje imate 

A problem sa  merenjem u decilitre sam imala dosta jer kod nas ne maju svi mericu za decilitar pa me obicno zene zamole da izmerim u grame Mi ovde u Svedskoj skoro pa sve recepte imamo u decilitrima ima i u gramima ali preovladavaju decilitri

Medjutim cula sam od dosta njih da jedna casa jogurta ima dva decilitra i mozete po njoj meriti  u ovom slucaju ove semenke bundevine , susene kajsije i te suve sastojke sto idu u hleba 


Sto je najbitnije hleba ne treba mnogo mesiti samo par minuta da se sastojci  ujedine i to varjacom  i ne ceka se nadolazenje

Potrebna je forma za veknu hleba od 1½ litre koju namazete margarininom i posuti brasnom ili staviti pek papir u formu


Ukljuciti rernu na 200


Recept :


4 decilitara ( 220 grama)  bezglutensko MIX Finax  7Zmena bezlutensko Schär mix B

3 decilitara ( 180 grama) bezglutenskog Finax grov ili  tamno grubo mleveno/ Mix it  r Dunkel - Mix it rustiko

1 decilitar lanenog semena

1 decilitar grubo isecenih lesnika ili oraha ili badema 8 ili sve to da bude 1 decilitar)

1 decilitar grubo isecenih smokvi 

1 decilitar susenih kajsija grubo isecenih ( mozete samo jedno kajsije ili smokve ali onda dva decilitara)

2 kasicice soda bikarbone

1 kasicica soli

4 decilitara ( 380) ml jogurta

1 kasika  dzema od brusnica ili svezih brusnica a moze da se proba sa nekim drugim dzemom od sumskog voca , rado sto ima cele brusnice ilineke od tih bobica

Neko je probao i sa rendanom sargarepom umesto brusnica  i kazu da je odlicno

Pomesati brasno , laneno seme, bikarbonat, suvo voce koje ste se odlucili da stavite  u jednu ciniju

sipati u te suve sastojke jogurt  i dzem od brusnica

Sve mozete izrditi dobro sa jednom varjacom , izjednaciti sastojke lepo i sasuti u pripremljenu formu  

Peci u donjem delu rerne ( ne skroz na dnu) odprilike 1 sat Moze i koji minut manje u zavisnosti od rerne

Izvucite veknu iz pleha , uvite i ostavite da bi se prohladila malo radi lepseg secenja 

Mozete kad se ohladi iseci na kriske i staviti u zamrzivac i koristiti kad treba

Prijatno!




Нема коментара:

Постави коментар