уторак, 19. април 2022.

Farbanje jaja iseckanim ljuskama luka i farbe

 

 

 


 

 




 

 Za farbanje jaja ovom tehnikom potrebne su nam ljuske od luka

 

 

 

 

Od crnog  ( zutog ) luka , crvenog ( lila luka) a i ljuske od belog luka ako imate

Ja sam ovog puta imala samo od zutog i lila luka ( kazem zutog i lila jer tako izgleda i nikad mi nije bilo jasno zasto ga zovemo crni luk)


Treba nam jestive boje za farbanje jaja

KOristila sam lila ,crvenu , zelenu i plavu

sirce

ulje za premazivanje jaja

vlazne maramice 

gumice za vezivanje ili kuhinjski kanap/konac


Ja sa skupljanjem ljuske od luka pocnem malo ranije i sacuvam ih u jednoj kesi da bi bilo dosta 


U svakom slucaju te ljuske od luka usitnite dobro 

Probala sam u blenderu ide dosta dobro ali ne skroz , jer ljuske moraju da budu dosta suve da se mogu isitniti

Ako ne budete zadovoljni secenjem u blenderu vi iseckajte jos  i makazama malo


Jos vam je potrebno serpa za kuvanje jaja

nekoliko duboh tegli ili dubokih cinijica gde cete vec skuvanu  farbu staviti u te tegle i posle spustati tu kuvana jaja sa ljuskama

 

Potrbno je tanjiric za ljuskice i tanjiric sa vodom u koji cete kvasiti jaja pre nego da ih uvaljate u tanjiric sa ljuskama






Nemam mnogo slika pri postupku ali nije komplikovano i lagano se ukapira


Postupak 

Ne kuvano jaje prvo umocite u vodu , zatim ga uvaljajte u tu mesavinu od ljuski , i onda ga spustite na vlaznu maramicu i uvezite i stegnite dobro koncem ili gumicom 

Mozda je bolje koncem jer meni je pukla jedna gumica od toplote i jaje nije bilo sareno

Znaci ako imate kanap onda uvezite kanapom i tako uradite sa svim jajaima 

Zatim jaja stavite u odgovarajucu serpu nalivenu hladnom vodom ukljucite sporet i kuvajte 6 do 8  minuta na laganoj vatri 



Negde istovremeno kad jaja  prokljucaju vi sad stavite jos jednu  serpicu  sa vodom da prokljuca i onda u vec spremljene tegle ( u zavisnosti koliko boja hocete toliko tegli) sipajte / raspodelite tu vodu i onda u svakoj tegli sipajte po kasicicu sirceta i po kesicu  boje koju zelite 


 

 





 

Jaja vaditi iz serpe gde su se kuvala jedno po jedno  i polako spustati u teglu / posudu sa bojom  Meni je stalo po 3 jajaeeta u jednoj tegli

Ostaviti par minuta dok se dobije zeljena boja , nekoliko minuta

Da budem iskrena ja sam ubacivala po dve boje da budem sigurna  da ce boje biti jace i bolje 

Kada ste dobili zeljenu bolju vi izvucete jaje i isperete mlazom hladne vode  zajedno savlaznom maramicom pa tek onda skidati mamaramice sa jajeta


Ponovo isprati od ljuskica sada jaja ispod vode i ostavite da se hlade

Ohladjena jaja premazati uljem ( jestivim) i to je to dobiju se toliko lepe boje i ni jedno jaje nema istu saru



Nadam se da sam dobro objasnila sobzirom da nemam puno slika postupka spremanja vec imam samo vec ofarbana jaja





Нема коментара:

Постави коментар