четвртак, 31. март 2022.

Plavo beli hleba

 


 

 

Jedan interesantan hleba u dve boje 

Ovo je za one koji vole da eksperimentisu   Tokom  svih ovih godina  dosta puta sam pravila ili keksice ili hlebove u boji za moju decicu / unucice Pogotovu ovo dvoje starijih Zackarias i Talia su voleli da mese sa mnom


Znam da je dostva vas protiv prehrambenih boja ( sta zbog sastava sta zbog ukusa ) ali  posto se to ne desava cesto  ja koristim vec kupljene boje Htela bih da to bude jednostavno bez mnogo peripetija ....znaci kupim boju i koristim 



Umesto prehrambene boje mozete koristiti prirodnu boju koju cete dobiti od kuvanja raznog povrca U ovom slucaju ja sam pravila plavo beli hleb i potrebna   je plava boja

A kazu da bas tu plavu boju je najteze dobiti  ali nije nemoguce Mozda nece biti takvog intenziteta kao prehrambena ali ce biti plava 

A nju cete dobiti od takozvanog crvenog ili lila kupusa tako sto kupus iseckate na kockice i kuvate  dok ne pusti tamnu boju ( sipajte vrlo , vrlo malo vode u kupus pri kuvanju a on ce pustiti boju)Ta boja ce biti ljubicsta  A da bi ste dobili plavu treba u tu boju od kupusa dodati sodu bikarbonu  po malo mesajuci  Soda ce reagovati s sa sokom od kupusa i  dobice se plava


Razmere za kupus i sodu bikarbonu ne znam jer nisam radila sa tim Jedino sto znam to je  sta treba kombinovati



Vec dosta davno sam videla ovaj hleba na jednoj stranici i resila da ga isprobam

Naravno trebalo je da dodje taj dan kad  je i moja unuka  Talia kod kuce i ja slobodna sa posla pa da radimo zajedno

Bila mi je od velike pomoci  , pricala je kao uvek puno a posle je pozirala sa hlebom 

Moja mala pozerka / ljubav 

Hleba nije ni slan ni sladak vise je neutralan sa mirisom vanile sto znaci da je pogodan i uz kafu i caj sa puterom jesti samo to

 






Recept


3 dec mleka

25 grama kvasca

1 kasicica soli

2 kasike ulja

1 kasicica secera

2 kasicice vanil secera 

i otprilike 8 decilitara brasna

Plus plava boja za farbanje testa












Zagrejati mleko do 37 stepeni  i dodati secer i kvasac

Pomesati brasno i soli  i secera i vanilin secer  u ciniju u kojoj cete mesiti  a zatim sasuti mleko sa kvascem i ulje u to  Zamesiti testo od toga ( mesiti par minuta )  Ja mesim u masini za mesenje nekoliko minuta a onda to testo  podeliti na dva dela


Sada formirajte  rucno loptu i ostavite da nadolazi 

A drugi  deo  testa ostaviti u istoj ciniji dodati plave boje ( ili boju koju zelite)  stavite toliko koliko zelite da vam boja bude jaka i izradite masinom  ili rucno da se boja pomesa i postane plava

 Uzme malo vise vramena  da se to izjednaci Napraviti lopticu i ostavit pokriveno da nadolazi

Oba testa nadolaze 30 minuta

 

 








Kada je testo nadoslo razvuci prvo belo testo u pravougaonik a isto to uradite i sa plavim testom 

Ja sam moje stavila jedno pored drugog da bi bili iste velicine

Stavite plavo testo preko belog , zarolajte  u rolat

Formu za hleba velicine od prilike 14 x 26 ili 11 x 28 ( koristila sam sada ovu drugu velicinu) namazati uljem ili oblozite pek papirm ukrojenim   po velicini forme 

Hleba spustite u formu i ostavite da nadolazi 30 minuta

Ukljuciti rernu na 200 stepeni  da se zagreje

Nadosli hleba  premazati mlekom odozgo ili umucenim zumancetom pomesanim sa malo mleka

Peci izmedju 30 do 40 minuta u zavisnosti od vase rerne




Evo jos nekih ranijih radova sa bojama uradjenih a neke kao sto rekoh su bas radjene za decu i sa njima Deca uzivaju u tome pa zasto im usktatiti zadovoljstvo

Pripremam sada da vidim sa malenim Jacobom sta zeli da mesi da umesimo zajedno po njegovoj zelji da mi pomaze 

 

 Mada se nesto nije izjasnjavao jer ga najvise telefon interesuje  sad trenutno , za sad ali lepo je imati uspomenu sa njim kad mesi kao i sa ovo dvoje starijih












Pozdrav drage moje

Нема коментара:

Постави коментар