четвртак, 17. март 2022.

Kis sa ajvarom / ajvar paj

 

 


 

Kis sa jednim drugacijim ukusom , ukusom Balkana a to je ajvar...Sad ne znam koliko se cesto Kis Loren   pravi u Srbiji ali definitivno znam da je ajvar jako zastupljen kod nas sto znaci da ga svaka kuca ima i vrlo je cudno da ga neko ne voli

 A ova kombinacija je pun pogodak ne mozete da je ne volite Razlog vise da se proba i sa ajvarom

Ovaj specijalitet Francuske kuhinje je rasprostranjen i popularan svuda  u svetu i prednost je sto sem originalnog recepta / punjenja mozete  prilagoditi svojim ukusima , kao i sto vec postoji na razne nacine

Moze da se jede i topao i hladan sa mlevenim mesom , sa tacos zacinom u mesu , samo sa raznim vrstama sira, ili samo sa brokolijem To su sve varijante koje ja pravim svih ovih godina ali sad sam pronasla ideju i sa ajvarom i mogu vam reci da mi se najvise svidja



Moja deca sin i cerka obozavaju ovakve pajeve / pite  uz salatu i hladni sos koji pravim od grckog jogurta sa belim lukom i cesto sam ih pravila na razne nacine dok su bili mali

Danas pisem recept za ovaj sa ajvarom 

Obicno pravim duplo uvek po dva  komada da imamo za dva dana 

Recept je za jednu meru a ja sam duplirala sastojke za testo  a punjenje prilagodjavate 




Recept za testo:


125 grama putera 

3 decilitara brasna

3 kasike hladne vode

 

Punjenje 

 

400 grama mlevenog mesa po zelji 

margarin ili ulje  za przenje mesa

1 crni luk ( ja ga izmiksam da se ne vidi)

malo belog luka po zelji ( ispresovanog ili u prahu)

soli i bibera po ukusu

2 kasike paradajz pireja

2 decilitara ajvara ljutog 

1 dec vode

 



 

I jos 

2 jaja 

1½ do 2 dec pavlake za kuvanje

Dosta rendanog kackavalja 

2 paradajza za dekoraciju

 

 Pripremite prvo punjenje koje zelite

Ja radim ovako

Isprziti malo luka i dodati mleveno meso i beli luk i  izdinstajte / ispzitrzite

Izdinstanom mesu dodajte 2 kasike paradajz pirea i 2 decilitara  ajvara  Sjedinite i prodinstajte jos malo  dodajte sve zacine koje vi zelite  i ako izgleda gusto dodajte malo vode

 

Pripremite / umutite u jedan tanjir 2 jaja sa malo pavlake i ostavite na stranu

 

Pripremite izrenani sir ( kolicina po vasoj zelji) 

2 paradajza isecite na kolutice

Kad to pripremite mozete da krenete sa pravljenjem testa

 

 





U brasno dodajte na kockice  iseckani puter  Rukama ili masinom sjedinite dobro sastojke  zatim dodajte 3 kasika hladne vode i izradite srednje meko testo

Ja moja testa radim u masini za mesenje

Ukljucitye rernu na 225 stepeni

Testo oklagijom razvite na radnoj povrsini velicine vase forme u kojoj cete ga peci

Kada ste testo prebacili i podigli krajeve uz ivicu forme onda viljuskom izbockajte dno testa  i stavite u vrucu rernu nekih 10 minuta , ali kad testo pocinje da dobija boju onda smanjite na 200 stepeni 

Kada testo porumeni izvucite i napunite filom po zelji koji ste predhodno pripremili

Napunite filom  ( slika dole) i preko toga prelijte umucenim jajima i pavlakom  A preko toga stavite dosta  rendanog sira ( ja sam ovog puta imala na listice moze i tako) i te kolutove paradajza preko  a moze i sitno iseckani vlasac preko

Peci na 200 stepeni 25 do 30 minuta 


Jesti sa salatom po vasem izboru

Mi volimo hladni sos od Grckog jogurta gde stavim dosta belog luka , malo kecupa ( zbog boje) i soli ili nekog biljnog zacina  i onda se gostimo

 

Prijatno



 




 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар