четвртак, 30. мај 2019.

Male sendvic tortice / Smörgåstårta



Ove male sendvic tortice sam pravila za Uskrs i posluzila ih kao prejelo
Mogu se napraviti za rodjendane i  slavlja i svako uzme sebi jednu  Izgledaju jako dekorativno a ujedno su jako ukusne

U principu vam i ne treba neki specijalni recept za njih Mozte ih nafilovati po zelji i dekorisati isto tako

Od kada sam prvi put pre nekih 30 godina  ( mozda i duze jer sam ovde vec dobrih 38 godina) probala svedsku smorgus tortu (smörgåstårta ) ili sendvic tortu postala sam zaljubljenik u nju Imam srece da svi u familiji volimo  pa stoga se desi cesto da pravim za razna slavlja kad imamo goste A napravila sam ih stvarno dosta
 Prvih godina   skoro pa uvek  sam ih pravila sa  sunkom dok zadnjih desetak godina vrlo cesto pravim upravo sa tunjevinom , rakovima i lososom U stvari pravim obicno dve varijante jer ne jedu svi gosti sve
Trazeci neku ideju sta cu za Uskrs ( obicno volim da menjam i serviram na stolu skoro pa uvek nesto novo ,)naletim na nesto dosta slicnog ovom sto sam ja pravila i odlucim se da probam
Ustvari punjenja su bila moja stara proverena jedino sto sam novo uzela to je bilo ono okolo dekorisanje smokijem iovo sa grisinima  A pokazalo se odgovarajuce zuto bas za Uskrs
 Nisam bas onaj tradicionalista sto se tice hrane da mora da bude sarma pecenje i ostalo tradicionalno sto ide za ta slavlja
Obicno zbog sviju nas u familiji sto neki su alergicni neki ne jedu nesto od namirnica  sam morala da napravim  novu tradiciju sa novim jelima koje svi jedemo

No da se vratim malim slatkim sendvic torticama







Posto nemam tacne mere za tih 7 tortica sto sam napravila radila sam odokativno A verujte da moze  Ako zahvali uvek moze na brzinu da se doda i napravi Mozda moze zato sto sam vec ranije pravila
Ali otprilike ovako

1 veliki tost hleb

1 tegla majoneza

Otprilike 5  decilitara  kisele pavlake

4 kuvana jaja

1 glavica sitno iseckanog crvenog / lila luka

4 male konzerve tunjevine u ulju ili vodi ( ja koristim u ulju ali iscedim pre nego da pomesam sa ostalim sastojcima)'

soli i bibera po zelji

malo mirodjije po ukusu sitno iseckane ili samo za odozgo kao na slici kod mene
i kasika rena iz tube ili tegle Ako ne volite ukus n rena ne morate

Za dekoraciju
Sveze mirodjije

Nekih 2 do 3 dec kisele pavlake  za premazivanje tortica okolo i odozgo

smoki  otprilike cela kesica ako je mla onda mozda i dve

nekoliko snita dimljenog lososa ( ako se odlucite za njega i volite taj ukus)

ili rakove

grisini radi dekoracije


Postupak
Kada odlucite koliko cete tortica / sendvica napraviti onda jednom casom ili onim krugom za krofne vaditi krugove Za svaku torticu sam koristila tri kruga
Prvo ocedite i stavite tunjevinu u ciniui gde cete praviti smesu i onda kasikom dodajte majonezu i kiselu pavlaku

 Nemojte sve staviti od jednom mozda vam nece otici sve nego kasikom stavljajte i pomesajte
 Zatim stavite jaja sitno iseckan i seckani luk i sami otprilike vidite koliko treba majoneze i pavlake jer treba da bude kremasto ali ne previse retko  i da curi

Zatim dodajte soli ako treba bibera , mirodjiju ako hocete unutra malo radi ukusa , ren
Kada ste napravili smesu po vasem ukusu onda poredjajte tortice na neki posluzaonik koji mozete imati u frizider i pocnite sa filovanjem / slaganjem

Premazati jednan krug ali nemojte da vam bude previse i curi ali ni premalo onda kad hleba povuce tortice budu suve  Kad napravite jednom bice lakse svaki drugi put cete znati koliko je dovoljno

Preko toga stavite drugi hleba / krug  pa opet stavite smesu  i jos jednom tako  Znaci dva puta filujete tom smesom i stavite hleba treci odozgo preko koga samo stavljate kasnije pavlaku
Treba da vam ostane malo te smese od tunjevine za dekoraciju odozgo( ali kad se skroz naprave i uvaljaju u smoki prvo tek onda se stavlja odozgo

Znaci dva filovanja i hleba odozgo za pocetak

Kad zavrsite sa filovanjem onda izmiksajte u blender smoki da postane kao prah i stavite  na jedan tanjir

Tortice sa strane i odozgo samo premazati kiselom pavlakom dobro  a onda te tortice polako rukom okrecete/uvalajte u taj samleveni smoki
Slika dole

Onda stavite po kasiku te smese sto vam je ostalo na svaku torticu i preko toga stavite losos ili rakove  mirodjiju  grisine ili sta vec sami hocete U ovoj varijanti sa tunjevinom odlicno odgovara krastavac kao dekoracija jer ukusi se utapaju
Tako da ne morate uopste da stavljate losos moze dekoracija od nekog povrca koje volite
Stavite u frizider i posle par sati navalite Ja ih obicno pravim dan ranije i premazem ali dekoraziju mozete pre serviranja da bi povrce ostalo sveze








Ovo je varijanta sa sunkom to jest curetinom Posto moj sin ne jede losos onda sam imala i ovu varijantu


Za punjenje sa curetinom ili nekom sunkom ide skoro pa isto samo umesto tunjevine sunka i umesto rena mozete staviti kasiku senfa
Sunka za dekoraciju paradajz krastavac jaja po zelji 

 Dole ispod slika ovih malih tortica ubacicu stare slike od ranijih velikih sendvic torti koje sam pravila pa mozda dobijete inspiraciju od njih

































Slike iz arhive uslikanih sendvic torti koje sam pravila Doduse zadnjih godina sam pocela da slikam nisam uvek to radila






 Ovo je bila novogodisnja slana sendvic torta

 Ove su bile za neke rodjendane









Verovatno cete dobiti inspiraciju a punjenja mozete da uskladite po vasem ukusu










Нема коментара:

Постави коментар