недеља, 12. мај 2019.

Irski hleb sa sodom i raznim dodacima



Ovo je Irski tradicionalni hleb koji se pravi sa soda bikarbonom Hleba koji moze svako da napravi i oni sto znaju da mese i ne znaju jer ne zahteva strucnjake za testo a ujedno su otrpilike sastojci koje imate u kuci

Postoje verzije gde se pravi samo beli hleba , mesavina razenog i belog ,slatki  , hleba sa semenkama , hleba sa medvedjim lukom i mnogim raznim dodacima







Ima dosta alternativa sa cime moze da se pravi

Ideju za ovaj hleba sam videla kod insta prijateljice Crljenvesna i privukao me izgledom
Hvala Vesni za odlicnu ideju i verujem da cu cesto praviti ovu vrstu hleba

Posto recept nije bio napisan ja sam pronasla na nekoj svedskoj stranici  i isprobala ga
Ustvari mislim da je taj kuvar sto je napisao dosta recepata bas ovog hleba na ovoj strani gde sam uzela upravo neki Irac
 I  pravila sam ga vec dva puta za nedelju dana

Prvi put samo jedan i imali smo dva dana za rucak muz i ja uz boraniju I mogu reci da je odlican i kad odstoji i sutra dan'

Danas sam napravila dva jedan nama jedan sinu posto je on poceo da se zdravo hrani i da trenira i sad odjednom jede nesto sto nikad u zivotu nije hteo da proba Pa tako i ovaj hleba kada sam ga pravila on je uzeo jedno minijaturno parce nepoverljivo da ga proba I posle je narucio kad pravim da napravim jedan i za njega ali ne okrugli nego u obliku vekne da sece na kriske i pravi sendvice

No da se vratimo na hleba

Ja sam u startu imala jedan problem a to je da nisam imala medvedji luk / sremus nije ga bilo ni u prodavnici pa sam se ipak odlucila da ga napravim ali sa mladim lukom ili percima mladog crnog luka  i malo semenki suncokreta

Recept sam kao sto rekoh uzela sa neta gde postoje nekih desetak raznih ali ja sam se odlucila za ovu kolicinu brasna i tecnosti
Hleba uopste nije veliki ali posto e kompaktan nemoze puno ni da se pojede i brzo budes sit Podseca dosta na nase pogace sa sodom samo sto sam u ovome stavila krupno mlevenog razenog brasna pomesanog sa belim

Moram reci da ja dosra  pravim sa jogurtom i sa sodom hlebove i pogace jer volim taj ukus a i prozes  spremenja je mnogo brzi nego klasicni hleba

Evo sada recepta po kome sam ja pravila


450 grama krupno mlevenog razenog brasna

belog brasna  180 grama

soda bikarbonat 1½ kasicica

kefir ili jogurt ja imala jogurt izmedju 350 i 450 ml jogurta i ja sam upotrebila sve ( mislim zbog ovog grubog razenog brasna)

soli 1do 2 kasicice

malo sunokretovih semenki jednu kasiku i pune dve kasike sam imala sitno naseckana perja od mladog crnog luka









To je sve

Sada ide ovako

Pomesati brasna sodu i soli  , luk i semenke pa na kraju dodajte jogurt
Aka pravite sa nekim drugim brasnom na primer ako je fino mleveno mozda ne treba svih 450 ml jogurta
U svakom slucaju ja sam malo varjacom mutila dok je islo ali sam onda prebacila na radnu povrsinu i malo rukom ga doradila
Malo je lepljive strukture ali uspete da ga formirate u okruglu veknu koju stavite na plek oblozen  pe k papirom
Nemojte ga mnogo praviti tanak nego napravite jednu kupolu od njega i zasecite ga dosta dubogo skalpelom po sredini ds se dobije krst kao po njemu jer kad se hleba pece bice lakse ispeci se i plus ce dobiti lep rustican izgled
Pre nego da sam ga stavila u rernu ja sam ga malo posula brasnom odozgo











Ugrejte rernu na 200 stepeni  i stavite hleba koji trbate peci do 40 do 45  minuta
peceni hleba sam uvila u kuhinjsku krpu i ostavila da se prohladi pre rucka
Alternativa vekne je za mazanje i sendvice a ovaj okrugli uopste nismo sekli nozem nego "lomili" rukom kao pogacu uz kuvano jelo
Muz i ja smo ga imali 3 dana za rucak i bio je odlican 

Mislim da je ubedljivo najbolji u kombinaciji sa filadelfija sirom namazan za dorucak

Sada sam um potrazi za sremusem da probam i sa njim

Ovih d ana idem u potragu za sremusom ako ga nadjem da napravim sa njim  Javljam rezultat

Нема коментара:

Постави коментар