уторак, 13. март 2018.

Lubenica / slatki hleba










Evo nesto sto ce biti interesantno vasoj decici ako budete pravili za rodjendan  na stolu ili samo za dorucak Moze se jesti samo sa puterom i sirom i soljom mleka
Da se ne lazemo nije kolac pa da ima previse ocikivanja a nije ni klasicni hleba Ima malo slatkoce u sebi pa je vise za uz solju caja ili solju mleka i  sa puterom

Ali za one koji vole da eksperimentisu i isprobavaju nove recepte u svojim kuhinjama nece biti tesko
Ja sam se osecala kao dete dok sam ga / je  mesila a mogu reci da sam sa nestrpljenjem cekala da se hleba ohladi da ga isecem i proverim
Naravno bila sam srecna kao i moj unuk i unukica  koji  su dobili sliku i onda  jedva cekali da im odnesemo da probaju  lubenicu

Nije bas jednostavno napraviti ima tu malo posla farbanje deljenje testa cekanje ali ja volim ove dosadne zimske dane da provodim u kuhinji Prolece i leto vec mnogo manje a zima pogotovu kisovita nije bas moj izbor ni za setnju ni za bilo sta sem onoga sto moram da izadjem a to je posao , prodavnica i neka poseta negde  ( a tih poseta je sve manje sa godinama )

A ja imam moj svet  i ja sam cesto u njemu Sva sreca da moj muz nema problema sa kilazom i moze da jede bez problema  sve kolace bez da se ugoji ,cerka je trudna pa obozava sva testa zet isto voli slatkise , unucici probaju sve nesto vole nesto ne a cak i komsiluk snabdevam kolacima
 Imamo dvoje komsija dosta starijih koji zive pored nas i oni dobijaju kolace od nas redovno kad ne uspemo da ih pojedemo Sin je malo komplikovaniji nije mnogo za domacu hranu i dosta je probirljiv puno sta ne jede i desi se da i ne proba kolace  Ja volim da mesim ali sam potpuno ista kao sin imam sta volim i sta ne volim ali probam sve i tako znam da li cu nesto praviti ponovo ili ne.
Pa naravno




A sad da se vtatimo na recept i postupak pravljenja ovog hleba
Recept je sa interneta  sasvim slucajno sam nasla sliku i posle recept trazeci nesto drugo
Samo da znate ima tu dosta momenata deljenja testa pa dodavanje boje  ali nije tako tesko kao sto izgleda dok se prati recept



Potrebno vam je za jedan hleba  ova kolicina namirnica





25 grama svezeg kvasca
250 grama mleka ( mlakog)
25 grama putera ( ili jedna kasika)
400 grama brasna
4 kasika secera
1 kasicica soli
1 zumanac


i jos  ovo ali tek kad zamesite standard testo
1 dec  ( 60  grama) suvog grozdja
boja za kolace moze tecna moze u prahu crvena i zelena


 Posto ja imam forme za pecenje hleba ja sam zamesila odmah dva posto je bilo mesta u sporetu a iza svaki slucaj i mislim da sam dobro uradila Jedino sto ja nisam duplirala meru odjednom nego sam zamesila u dve razlicite cinije svako za sebe jer mi se cinilo sigurnijim da uspe

Zagrejati mleko do 30 C i otopite puter
 Zatim to saspite u jednu vecu cinijicu u kojoj cete mesiti varjacom

U to stavite  secer i kvasac i kasikom razmutite da se kvasac otopi i stavite vise od pola brasna i taj zumanac Nemojte staviti svo brasno nego ostavite otprilike 2 do 3 dec brasna da kad podelite testo i dodate boje onda ga rucno umesitesa ostatkom brasna

Mutite varjacom i to ce biti jako zitko testo

Onda ga podelite na dva dela u dve cinije

U taj jedan deo dodate crvenu bojui suvo grozdje i mesate i dalje ako moze varjacom ako ne rukom i onda sam prebacila na radnu povrsinu i rukom dodavala od tog ostalog brasna koliko je trebalo
 Znaci lepo kao za bilo koji drugi hleba ili kifle

Zatim kada ste napravili odgovarajucu lopticu stavite je u jedan tanjiric  pouljen malo i pokrijte plasticnom folijom
 Ovu boju sam imala tecnu i bilo je cinimi se lakse raditi sa njiom.

Zatim taj drugi deo podeliti na dva dela

Jedan deo ostaje beo ali cete morati da ga doradite brasnom isto i stavite u jedan tanjiric pomascen sa malo ulja i ostaviti ispod folije

Sa zadnjim delom isto to uradite ali sipajte  zelenu boju
Ja sam ovde zelenu imala u prahu  pa onda dodala kap vode da razbijem boju i  brasna i izradite zeleno testo
Isi postupak sa njim stavite u podmazan tanjiric i pokrijte folijom
Zato na pocetku stoji da mora malo brasna da se ostavi a to je da bi se sva testa izradila u odgovarajucu konzistenciju


Ostavite da odstoji najmanje 20 minuta do 30


Dole ima slika kako otprilike izgleda sve to dok se sprema









Pripremite jednu formu za hleba ako imate ako  ne onda mozete formirati i peci na obicnom plehu
Ja imam forme i probala sam istu kolicinu testa da stavim u dve razlicite forme jedna duza jedna manja i dole vidite rezultat kako su izgledali
 Mislim licno da mi se vise svidja  ovaj koji je pecen u vecoj/ duzoj formi jer mi je ovaj u manjij formi malo pukao
Formu pomazite dobro uljem ili margarinom
Kad vam je testo odstajalo oko pola sata i dupliralo se onda ga stavite na radnu povrsinu i taj crveni deo testa samo razvucite u jedan valjak ( valjak treba da bude velicine forme otprilike
Onda crveni valjak stavite sa strane i uzmite beli deo testa i razvucite na radnoj povrsini tanko velicine da taj valjak stane u to i da ga obmotate sa svih strana
Slika dole






Kada ste uvili belim testom onda sklonite sa strane i razvucite zeleno testo
Iso uradite sad sa zelenim Stavite beli valjak / hleba na razvuceno zeleno testo i zavijte lepo sa svih strana da dobijete koru lubenice

Slika dole
Sad taj deo koji ste satavljali stavite ispod
Ostavite da naraste  pokrijte plast folijom ili kuhinjskim peskirom
Ostavite da nadolazi 1 sat
Na dnu rerne stavite jednu ciniju ili pleh sa malo vode bice dosta 2 decilitara vode To je da bi se dobila bolja korica na hlebu ali ne morate ako  mislite da vam je komplikovano

Ukljucite rernu na 275 C da se zagreje a zatim smanjite na 220 stepeni kad stavite hleba unutra
Peci 25 minuta ali proveravajte da vam ne izgori mozda ce na kraju trbati zadnjih deset minuta smanjiti na 200
Kada je hleba gotov ostavite ga da se dobro prohladi ali ga izvucite iz formr Ja sam moj posto je izgledao dosta tvrd stavila u krpu pa u najlon kesu i dok se hladio on je postao jako mekan
Vrlo zadovoljna rezultatom Jedino mislim da sam stavila malo suvog grozdja pa nije bilo puno semenki
Bio je odlican i drugi dan smo ga jeli a cak sam ostavila u zamrzivac polovinu za neki drugi put.





Da pre pecenja sam ga samo malo pokvasila rukom sa malo mlake vode.












Нема коментара:

Постави коментар